تاریخ انتشار :

«حیدرآباد» هند

ابتکار موسسه قرآنی در هند برای ارتباط بیشتر دانش آموزان و جوانان با مسجد

بنیاد قرآن با ارائه تعالیم دینی به ۵۰۰ دانش آموز در ۱۸ مسجد در دو شهر حیدرآباد و سکندرآباد ، ابتکاری برای مرتبط کردن دانش آموزان و جوانان با مسجد آغاز کرده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   به نقل از «siasat»، بنیاد قرآن با ارائه تعالیم دینی به ۵۰۰ دانش آموز در ۱۸ مسجد در دو شهر حیدرآباد و سکندرآباد ، ابتکاری برای مرتبط کردن دانش آموزان و جوانان با مسجد آغاز کرده است.این بنیاد همچنین خدمات مربیگری را در مناطقی مانند «جالپالی»، «شاهین ناگار»، «نوما» و مناطق دیگر ارائه می دهد.

به گفته مسئولان بنیاد قرآن در یک نظرسنجی مشاهده شد که دانش آموزان از نظر انگلیسی و ریاضیات ضعیف هستند ، بنابراین ابتکار بنیاد در زمینه ارائه مربیگری به دانشجویان در این دو موضوع همراه با تعالیم دینی در حال انجام است.

اقدام برای ارائه مربیگری در مساجد در محافل جامعه ، دانشجویان مناطق فقیرنشین و دانشجویانی که توانایی پرداخت شهریه بالا را ندارند مورد استقبال قرار گرفته است.مسئولان بنیاد گفتند که هدف آن نه تنها ارائه تعالیم دینی بلکه آگاهی دانش آموزان از تعالیم مدرن نیز می باشد.

 معلمان از میان افرادی که به مسجد می آیند یا فارغ التحصیلان ساکن در این نزدیکی انتخاب می شوند تا بتوانند با مسئولیت پذیری به دانش آموزان آموزش دهند و بهترین ها و مهارت های جدید را در بین دانش آموزان افزایش دهند.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار