تاریخ انتشار :

دانشجوی مسلمان تایوانی،

پیدا کردن نزدیک ترین مکان برای عبادت در اپلیکیشن وحده

نرم افزار کاربردی که یک دانشجوی مسلمان تایوانی با عنوان «وحده اپ» طراحی کرده است به مسلمانان کمک می‌کند دیگر مسلمانان در نزدیکی را پیدا کرده و برای خواندن نماز جماعت درخواست بفرستند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از aboutislam، یک دانشجوی مسلمان تایوانی، نرم افزار کاربردی طراحی کرده تا به مسلمانان برای پیدا کردن مکان نماز جماعت کمک‌رسانی کند.

چنگ پینگ که در یک خانواده مسلمان بزرگ شده و هم‌اکنون در دانشگاه بیلکنت در پایتخت ترکیه تحصیل می‌کند، درباره نرم افزار خود با نام «وحده» گفت: وحدت واژه‌ای عربی است که به معنای اتحاد ، با هم بودن و کلمات مشابه معنا شود.

وی افزود:  امیدوارم این برنامه به گردهم آوردن مسلمانان کمک کند.

به گفته چنگ ، ​​کاربران «اپ وحده» می‌توانند دریابند که آیا مسلمانان دیگری نیز در نزدیکی آن‌ها هستند یا خیر و برای برگزاری نماز جماعت برای هم دعوت‌نامه ارسال کنند.

چنگ همچنین گفت که این نرم‌افزار به کاربر کمک می‌کند تا نزدیکترین عبادتگاه را برای نمازهای روزانه خود پیدا کند.

این برنامه که هم در گوگل پلی و هم اپ استور در دسترس است ، به زبان‌های مختلفی برای جذب کاربران در کشورهای غیرمسلمان در دسترس است. نرم افزار مذکور به ویژه برای مسلمانانی که در کشورهای غیرمسلمان زندگی می‌کنند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا ممکن است قادر به شنیدن اذان از مسجد نباشند. و پیدا کردن همدیگر برای اقامه نماز بسیار ایده جالبی است.

گفتنی است این برنامه اولین موفقیت مسلمانان در این زمینه نیست. در اوایل سال جاری ، یک برنامه مجازی جدید با نام «ارتباط امام» معرفی شد تا به مسلمانان مربیگری ، مشاوره ، خطبه ها و فتوا ارائه بدهد.

برنامه دیگر ، «فجر آپ» ، نیز با استفاده از جی‌پی‌اس به طور خودکار زمان نماز فجر را تنظیم می‌کند. این یک برنامه هوشمند است که از طریق آن مسلمانان سراسر جهان می‌توانند متصل شوند. و فقط کافی‌است که برنامه را نصب کنند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار