تاریخ انتشار :

وقتی اروپایی ها حتی تحقیق درباره اسلام هراسی را نیز تحمل نمی کنند

حمله پلیس اتریش به محقق مسلمان به جرم تحقیق درباره اسلام هراسی

دولت اتریش یک استاد دانشگاه سالزبورگ را که بر روی موضوع اسلام‌هراسی و نژادپرستی در این کشور تحقیق می‌کند، بدون هیچ اتهامی، تحت فشار قرار داده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از میدل ایست آی، یک محقق شناخته شده مسلمان به‌خاطر تحقیق در مورد جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمان در کانون توجه مقامات اتریشی قرار گرفته است.

فرید حافظ، استاد دانشگاه و محقق در زمینه اسلام‌هراسی، به عنوان نمونه‌ای از سرکوب فزاینده کسانی که علیه سیاست‌های ضد مسلمانان دولت اتریش صحبت می‌کنند، از سوی مقامات این کشور تحت فشار قرار گرفته است. او که در زمینه نژادپرستی و تعصب علیه مسلمانان تحقیق می‌کند، منتقد جدی سیاست‌های اتریش علیه اقلیت مسلمان این کشور بوده است.

حافظ در ویدئویی که به‌تازگی منتشر کرده به حمله پلیس به منزل خود در نوامبر سال گذشته اعتراض کرد. او در این ویدئو شرح داد که چگونه نیروهای امنیتی که نقاب بر چهره داشتند، اسلحه‌های  مادون قرمز را به سمت سینه او نشانه گرفته بودند.

حافظ که در اتریش متولد شده در این ویدئوی هشت دقیقه‌ای روایاتی از رفتارهای راست‌گرایان افراطی در این کشور علیه مسلمانان را شرح می‌دهد. او می‌گوید: به همین دلیل من به موضوع اسلام‌هراسی علاقه‌مند شدم، زیرا احساس می‌کردم هیچ‌کس در مورد آن صحبت نمی‌کند.

دولت اتریش او را تحت نظر قرار داده و اکنون قصد دارد حافظ را که استاد دانشگاه سالزبورگ و محقق ارشد دانشگاه جورج تاون در ایالات متحده است، اخراج کند.

حافظ از طرف دولت اتریش به هیچ جرمی متهم نشده است از این رو برخی معتقد که دولت اتریش عمدا این استاد دانشگاه را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد تا مانع تحقیقات او شود.

دولت اتریش همچنین حساب‌های بانکی حافظ را مسدود کرده و معیشت خانواده وی را به خطر انداخته است. از این رو جمعی از حامیان وی، دست به جمع‌آوری کمک مالی برای وی زده‌اند.

مسلمانان در اتریش در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی سطح تحمل نسبتاً قوی‌تری را تجربه می‌کردند. اما در سال ۲۰۱۶ ، دولت راست‌گرای وقت، قانون صد ساله درباره اسلام را تغییر داد و این امر موجب شد که دریافت بودجه از خارج از کشور برای مساجد غیرمجاز شود. این اقدام به عنوان تلاشی برای دخالت در عملکرد جامعه مسلمانان اتریش تلقی ‌شد.

سباستین کورتس، صدراعظم راست‌گرای اتریش، اخیراً تلاش کرده است تا جرمی را با عنوان «اسلام سیاسی» تعریف کند که اصطلاحی مبهم و نامشخص است و می‌تواند به دلخواه مسئولان، تفسیر شود.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار