تاریخ انتشار :

وبینار درباره شخصیت ملکوتی و بی‌نظیر امام علی(علیه السلام)

حضرت علی(علیه السلام) به عنوان یک شخصیت جهانی، در تاریخ جاودان است

پروفسور کارل در کتاب محمد الگوی والا از امام علی(ع) گفت: چاره‌ای جز اینکه او را دوست بداریم و به او عشق بورزیم، نداریم؛ زیرا امام علی جوانی دارای شرافت، عزت نفس، رحمت، دوستی، شجاعت و ایثار بود و شجاعت او با رحمت و مهربانی درآمیخته بود.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) آیت‌الله محمدحسن اختری، مدیر عامل بنیاد بین‌المللی عاشورا و جمعی از علمای جهان اسلام و مسیحیت در هفتاد و سومین اجلاس بین‌المللی مجاری تحت عنوان امام علی(ع)، میزان عدالت انسانی به بیان ویژگی‌های امام علی(ع) از جمله شجاعت، عدالت و بلاغات آن امام همام پرداختند.

آیت‌الله اختری در این وبینار که به همت مؤسسه بین‌المللی امام المنتظر و با همکاری آستان قدس رضوی و بنیاد بین‌المللی عاشورا برگزار شد، درباره شخصیت ملکوتی و بی‌نظیر امام علی(ع) آیه‌ای از قرآن مجید را قرائت کرد و گفت: “یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ(می خواهند نور خدا را را با نیرنگ خود خاموش کنند ولی خداوند اراده فرمود که این نور خاموش شدنی نیست هر چند کافران را ناخوشایند آید.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا با اشاره به ویژگی‌ها و فضائل امام علی(ع) که تاکنون پنهان مانده است، تصریح کرد: بسیاری از بزرگان، علما، رهبران مذاهب اسلامی و مسیحی، این امام بزرگوار را معجزه خداوند دانسته‌اند و این شخصیت بزرگوار را بالاتر از کلام مخلوق توصیف کرده‌اند.

وی در ادامه سخنان علمای اهل تسنن و رهبران فرق اسلامی را در مورد شخصیت حضرت علی(ع) نقل کرد.
اسقف «عصام درویش» نیز در بخش از این وبینار با اشاره به عدالت، علم و بلاغت امام علی(ع) گفت: سخنان حضرت علی(ع) به عنوان یک شخصیت جهانی، در تاریخ جاودان است و هرکسی در برابر او تعظیم می‌کند و از سخنانش شگفت‌زده می‌شود.

 

او در ادامه به توصیف پروفسور کارل در کتاب محمد الگوی والا از امام علی(ع) پرداخت و گفت: چاره‌ای جز اینکه او را دوست بداریم و به او عشق بورزیم، نداریم؛ زیرا امام علی جوانی دارای شرافت، عزت نفس، رحمت، دوستی، شجاعت و ایثار بود و شجاعت او با رحمت و مهربانی درآمیخته بود.

حاج حبیب الله بلوق، رئیس مؤسسه بین‌المللی امام منتظر نیز در سخنانی با تأکید بر اهمیت و ضرورت تأثیرگذاری این نوع از فعالیت‌های فکری و فرهنگی، بیان کرد: بیان اندیشه‌ها و سیره پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) گنجینه‌ای گرانبها است.

آیت‌الله سیدمجتبی حسینی، نماینده ولی فقیه در عراق نیز در سخنانی به نحوه تعامل امام علی(ع) با مردم سخن گفت.
همچنین دکتر هویدا جبق از ایتالیا با نطقی تحت عنوان ولایت و مفاهیم آن، حجت‌الاسلام والمسلمین سید شفقت حسین، مسئول روابط خارجی حزب شورای وحدت اسلامی پاکستان با نطقی تحت عنوان عدالت امام علی(ع) و شیخ ابوشوکت از کشمیر هند با نطقی تحت عنوان شجاعت امام علی(ع) در این وبینار سخنرانی کردند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار