تاریخ انتشار :

پلیس لسترشایر در انگلیس

پلیس لستر شایر انگلیس، از یونیفرم محجبه طراحی شده توسط نیوزیلندی‌ها استفاده می کند

پلیس لسترشایر، حجاب ویژه‌ای را که به تازگی توسط پلیس نیوزیلند برای افسران زن مسلمان به ویژه در عملیات‌ها طراحی شده را مورد آزمایش قرار می‌دهد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از euroweeklynews، پلیس لسترشایر در انگلیس، به پیروی از طرح جدید نیوزیلند حجاب ویژه‌ای را برای زنان مسلمان طراحی کرده‌است و امیدوار است بتواند به این ترتیب نیروهای مسلمان بیشتری را به عضویت ترغیب کند.

حجاب جدیدی که توسط پلیس لسترشایر آزمایش می‌شود ، در نیوزیلند به ویژه برای امنیت و آرامش عملیاتی افسران مسلمان طراحی شده است. برای طراحی و ساخت این حجاب ۱۶ ماه تحقیق انجام گرفته است و امید  است که طراحی آن متناسب با نیاز افسران پلیس زن باشد.

این حجاب مخصوص، پس از ماه ها تحقیق، در نوامبر گذشته در نیوزلند به اجرا درآمد و اکنون پلیس لسترشایر نیز در حال آزمایش آن است.

خدیجه منصور، یک افسر دانشجو که در ماه اکتبر به پلیس پیوست، پس از گذراندن دوره آموزش اولیه ، هم اکنون در حال آزمایش این محصول است.

او توضیح داد که ، داشتن حجاب باعث شده بود من خیلی راحت باشم و لباس من را خیلی خوب تکمیل کند، راحت و دور از محدودیت است. من می‌توانم آموزش‌های خود را مانند دیگران انجام دهم و همچنان تحت پوشش قرار بگیرم.

وی گفت: من معتقدم که داشتن این لباس به عنوان بخشی از لباس ما مهم است تا سایر زنان مسلمان آگاه شوند که پلیس لسترشایر همه نیازهای افراد را در رابطه ویژه با حجاب ما برطرف می‌کند. هنگامی که زنان مسلمان دیگر خود را بعنوان یک افسر با پوشش حجاب در خط مقدم می‌بینند ، امیدوارم که این امر باعث الهام آنها شود تا به  حرفه پلیس نگاه کنند زیرا هیچ محدودیتی وجود ندارد.

یاسین دسای کارآگاه پاسبان، رئیس مشترک انجمن پلیس مسلمان لسترشایر ابراز امیدواری کرد که این حجاب به جذب سایر زنان مسلمان برای تبدیل شدن به افسران پلیس کمک کند. و در نتیجه پلیس این منطقه با تشخیص لباس‌های مذهبی برای همه فراگیرتر گردد.

منبع: حوزه نیوز

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار