تاریخ انتشار :

ایالت باواریا در آلمان

تدریس دین اسلام به عنوان درس اختیاری در مدارس جنوب آلمان

دولت محلی ایالت باواریا در آلمان از تدریس دین اسلام به عنوان درس اختیاری در مدارس این ایالت خبر داد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از iraaqi، دولت محلی ایالت باواریا در آلمان تصمیم گرفت تا تدریس دین اسلام در مدارس این ایالت که در جنوب آلمان قرار دارد، به عنوان یک انتخاب در میان مجموعه ای از درس های اجباری باشد.

برهمین اساس، دولت محلی باواریا قصد دارد به نمونه ای در سطح آلمان تبدیل شود که درس دین اسلام را به عنوان ماده درسی عادی تدریس می کند. این ماده درسی برای دانش آموزان به ویژه پیروان دین اسلام به عنوان درس اختیاری به جای درس تربیت دینی و در کنار درس اخلاق قرار می گیرد.

این مرحله مربوط به پیشنهاد دولت ایالتی است. به طوری که معلمان دولتی قرار است که اطلاعات درباره دین اسلام و رویکرد اصلی ارزش ها را در چارچوب ” روح نظام ارزشی در قانون اساسی و قانون باواریا» به زبان آلمانی آموزش دهند.

دهه ها پیش، اصطلاحی به نام «هدایت اسلامی» به زبان ترکیه ای در مدارس وجود داشت. سپس برای تدریس این ماده درسی به زبان آلمانی پیشنهاد شد. در سال ۲۰۰۹ میلادی یک آزمایش نمونه ای در آلمان با عنوان «درس اسلامی» آغاز شد. این تجربه بارها گسترش یافت تا جایی که نزدیک به ۳۵۰ مدرسه را دربرگرفت.

انتظار می رود که تدریس این درس جدید در طول سال تحصیلی جدید آغاز شود و معلمان در این تجربه مشارکت کنند.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار