تاریخ انتشار :

رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا

انتشار ترجمه ایتالیایی کتاب کارنامه اسلام اثر عبدالحسین زرین کوب در ایتالیا

کتاب «کارنامه اسلام» تألیف «عبدالحسین زرین‌کوب» از سوی «سمیه عویشاوی» به زبان ایتالیایی ترجمه و به همت رایزنی فرهنگی ایران در این کشور منتشر شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا، برگردان ایتالیایی کتاب «کارنامه اسلام» اثر عبدالحسین زرین‌کوب را در قالب طرح حمایت از ترجمه آثار فارسی به سایر زبان‌ها(تاپ) به چاپ رسانده است.

کارنامه اسلام نام کتابی از عبدالحسین زرین‌کوب است، او این کتاب را اولین بار در سال ۱۳۴۸ به چاپ رساند. موضوع این کتاب فرهنگ و تمدن اسلامی است.

این کتاب به وسیله سمیه عویشاوی (صدیقی) از زبان فارسی به ایتالیایی ترجمه و با عنوان ایتالیایی (Le gesta dell”Islam) در قالب ۱۶۹ صفحه و شمارگان ۱۰۰۰ نسخه از سوی انتشارات ایل چرکیو (Il Cerchio)  ماه فوریه سال ۲۰۲۱ م.(بهمن ماه ۱۳۹۹) به چاپ رسید و روانه بازار نشر ایتالیایی زبان شد.

 

مؤلف این کتاب، عبدالحسین زرین‌کوب(۱۹۹۹-۱۹۲۳م.)، ادیب، تاریخ ‌نگار، منتقد ادبی و مترجم برجسته ایرانی، چهار دهه در دانشگاه تهران، دروس ادبیات فارسی و تاریخ اسلام و ایران تدریس و کتب و مقالات پرشماری در حوزه‌های نقد ادبی، تاریخ ایران و اسلام و … تألیف و ترجمه کرده است. آثار او در خصوص تاریخ‌نگاری ایران و اسلام از منابع ارزشمند زبان فارسی در این حوزه است که به واسطه بیان ادبی و حماسی در تاریخ نگاری، نظر مخاطب غیر دانشگاهی را نیز به خود جلب کرده است.

 

مترجم این کتاب، بانویی مسلمان، متولد ایتالیا است که در مقطع کارشناسی ارشد رشته مطالعات اسلامی(ایتالیایی زبان) تحصیل کرده و علاوه بر تألیف مقالاتی در حوزه تخصصی خود، به واسطه تسلط به زبان‌های فارسی، انگلیسی و فرانسه و آشنایی با زبان عربی به عنوان مدیر یا مسئول صفحه ایتالیایی با چند پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی همکاری دارد. این مترجم پیش از این، کتاب «بامداد اسلام» از همین مؤلف را با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا، به زبان ایتالیایی ترجمه کرده بود.

 

گفتنی است؛ انتشارات «ایل چرکیو» (Il Cerchio) ناشر این کتاب، یک بنگاه نشر معتبر ایتالیایی در حوزه انتشار کتب فلسفی و دینی است که پیش از این، در انتشار کتب «ولایت فقیه»، «امام خمینی(ره) عارف ناشناخته قرن بیستم»، «حکمت‌نامه عیسی بن مریم(ع)»، «لباس عید گنجشک»، «انسان و سرنوشت» و در نهایت «بامداد اسلام» از همین مؤلف با رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا همکاری داشته است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار