تاریخ انتشار :

مدیر اجرایی بنیاد ملی زکات انگلیس

می توانیم ببینیم که مردم در انگلیس به شدت نیازمند هستند

بنیاد ملی زکات در انگلیس اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا باعث افزایش دو برابری تقاضاهای کمک از سوی مسلمانان در سال ۲۰۲۰ میلادی شده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از eveningexpress، یک موسسه خیریه که به مسلمانان کمک مالی می‌کند اعلام کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا، تقاضاها برای کمک بیش از  دو برابر افزایش پیدا کرده‌اند.

بنیاد ملی زکات اعلام کرد که در سال ۲۰۲۰ میلادی به میزان ۱۹۲۴۴ درخواست پشتیبانی مالی دریافت کرده است که بیش از ۲.۵ برابر ۷۳۴۸ درخواست در سال ۲۰۱۹ است.

این بنیاد همچنین  ۳.۸ میلیون یورو کمک مالی توزیع کرده که نسبت به سال قبل که ۲.۹ میلیون یورو اعطا شده بود ، ۲۷٪ افزایش داشته است. از تقاضاهای دریافتی سال گذشته ، ۱۱،۷۴۰ (۶۱٪) از میان پناهجویان بوده است.

در پایان سال ۲۰۲۰ تقاضا به قدری افزایش یافته بود که موسسه خیریه به طور متوسط ​​بیش از ۷۰ درخواست در روز دریافت می‌کرد ، این در حالی بود که تعداد  درخواست روزانه آن‌ها ۱۵ مورد قبل از اولین قرنطینه کرونا بود.

این خیریه اسلامی، کمک‌ها را از زکات‌های پرداخت شده توسط مسلمانان انگلیس جمع‌آوری کرده است.

با اعطای اکثریت قریب به اتفاق زکات در ماه رمضان ، این نهاد هم‌اکنون به دنبال بودجه برای اطمینان از تأمین نیازهای جامعه در هفته ها و ماه‌های آینده است.

شرکت امداد اسلامی نیز ۲۰۰،۰۰۰ یورو در اختیار آنان قرار داده تا تامین‌کننده تقاضاهای فزاینده باشد.

اقبال نسیم ، مدیر اجرایی بنیاد ملی زکات گفت که این تفاوت بزرگی ایجاد می کند اما این خیریه نگران است که بودجه آن در اوایل سال آینده به پایان برسد.

وی خاطرنشان کرد: می توانیم ببینیم که مردم در این کشور به شدت نیازمند هستند

ضیا سالک ، مدیر امداد اسلامی انگلستان گفت: این بی سابقه است. ما قبلاً هرگز مانند آن را ندیده‌ایم و این نشانگر واضح تأثیر کرونا بر زندگی مسلمانان سراسر کشور است.

نسیم افزود: با هم باید اطمینان حاصل کنیم که هیچ مسلمان نیازمندی که به بنیاد زکات مراجعه می‌کند منتظر نماند.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار