تاریخ انتشار :

مرکز اسلامی امام علی(علیه السلام)

طرح بایگانی وصیت‌نامه شخصی مسلمانان در استکهلم سوئد

مرکز اسلامی امام علی(علیه السلام) در استکهلم آمادگی خود را برای دریافت و نگهداری از وصیت‌نامه‌های شخصی مسلمانان مقیم سوئد اعلام کرد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از مرکز اسلامی امام علی(علیه السلام) استکهلم در سوئد، افرادی که مایل به تهیه و بایگانی وصیت‌نامه شخصی خود نزد این مرکز هستند، می‌توانند پس از دریافت و تکمیل کتابچه راهنمای وصیت که در سال ۲۰۱۵ میلادی از سوی این مرکز به زبان سوئدی منتشر شد، با دفتر مرکز تماس گرفته و برای تحویل وصیت‌نامه خود وقت قبلی تعیین کنند.

استفاده از این کتابچه راهنما الزامی نیست و وصیت‌کننده می‌تواند از کتابچه یا دفتر دیگری برای انجام این کار استفاده و به زبان مادری خود آن را تکمیل کند. علاقه‌مندان می‎توانند برای دریافت کتابچه راهنمای وصیت از سایت کتابفروشی Bokus  به نشانی «https://www.bokus.com/bok/۹۷۸۹۱۸۷۲۶۵۰۹۹/testamente/» مراجعه کنند.

تحویل وصیت نامه، با رعایت ضوابط و شرایط شرعی و قانونی و با حضور شهود صورت می‌گیرد. جزئیات شرایط مورد نظر در جلسه تحویل وصیت‌نامه به صورت کتبی و شفاهی به اطلاع وصیت‌کننده خواهد رسید. همچنین وصیت‌نامه هنگام تحویل و در حضور وصیت‌کننده پلمپ می‌شود.

وصیت‌نامه‌هایی که به دفتر مرکز تحویل داده می‌شوند در مکانی امن و با در نظر گرفتن شرایط و اتفاقات احتمالی گوناگون، زیر نظر مستقیم ریاست مرکز اسلامی سوئد نگهداری می‌شوند.

هزینه نگهداری از وصیت‌نامه برای هر نسخه ۱۰۰۰ کرون است. این مبلغ برای یک بار پرداخت شده و هزینه دیگری از سوی وصیت‌کننده دریافت نخواهد شد. هزینه تجدید همان وصیت‌نامه و یا اعمال تغییر نیز ۵۰۰ کرون برای هر نسخه است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار