تاریخ انتشار :

نیجریه

اجرای طرح پس‌انداز حج در نیجریه ویژه کسانی که قصد زیارت خانه خدا را دارند

طرح پس‌انداز حج برای کمک به مسلمانان کم‌بضاعتی که قصد سفر به خانه خدا را دارند در نیجریه آغاز شد.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )    به نقل از نایرامتریکس، طرح پس‌انداز حج در مناطق شمال شرقی و جنوب شرقی نیجریه راه اندازی شده است و این طرح سبب می‌شود که همه مسلمانان در نیجریه بتوانند برای انجام حج که از ارکان اصلی اسلام به شمار می‌رود به عربستان بروند.

بانک جائز و کمیسیون ملی حج نیجریه (NAHCON) با همکاری هیئت رفاه زائران مسلمان در مناطق مربوطه، آگاهی بخشی به مردم درباره این طرح را در ایالت‌های آداماوا، تارابا و ابونی آغاز کرده‌اند.

اسماعیل آدامو، نماینده مدیرعامل بانک جائز گفت که طرح ملی پس انداز حج یک نقطه عطف مهم برای همه آرزومندان انجام حج در نیجریه است و اهمیت این طرح از آنجا ناشی می‌شود که همه مراحل این سفر از برنامه‌ریزی و تهیه بودجه گرفته تا مراحل عملی آن دارای قابلیت‌هایی است که می‌تواند تأثیر مثبتی بر فعالان این بخش و زائران خانه خدا داشته باشد.

وی ادامه داد با اجرای چنین طرحی، کسانی که قصد زیارت خانه خدا را دارند اما استطاعت مالی لازم را ندارند، می‌توانند با پس‌انداز تدریجی، رؤیای خود را بدون استرس به تدریج برنامه‌ریزی و عملی کنند.

رئیس کمیسیون ملی حج نیجریه نیز اظهار کرد: این طرح مزایای مختلفی دارد که به افراد کم‌بضاعت برای پس‌انداز به مرور زمان برای رفتن به حج و همچنین کسب سود از پس اندازهایشان کمک می‌کند.

وی خطاب به مردم گفت: شما مجبور نیستید زمین‌های کشاورزی خود را بفروشید تا به حج بروید زیرا این طرح مقرون به صرفه خواهد بود.

فرماندار ایالت ترابا نیز گفت: من از مؤمنان مسلمان می‌خواهم تا از فرصت استفاده کنند و از مزایای این طرح بهره‌مند شوند. من از امت اسلامی می‌خواهم که پس‌انداز و برنامه‌ریزی طولانی مدت برای انجام سفر حج را جدی بگیرند. 

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار