تاریخ انتشار :

انتشارات جمال

انتشار کتاب اصول و شیوه‌های تربیت توحیدی کودکان

کتاب «اصول و شیوه‌های تربیت توحیدی کودکان» با رویکرد نو در فرزندپروری دینی به قلم حجت‌الاسلام مسلم گریوانی از طلاب جوان و استادان سطح عالی حوزه علمیه قم منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) کتاب «اصول و شیوه‌های تربیت توحیدی کودکان» با رویکرد نو در فرزندپروری دینی به قلم حجت‌الاسلام مسلم گریوانی از طلاب جوان و استادان سطح عالی حوزه علمیه قم منتشر و روانه بازار نشر شد.

براساس این گزارش؛ به‌طور معمول در آثار تربیتی، راهکارهای متفاوت و متنوعی برای لجاجت، دروغگویی، حسادت، تنبلی و پرخاشگری کودکان ارائه می‌شود. اما تربیت توحیدی، ایده و راهکاری اساسی پیشنهاد می‌دهد و معتقد است تربیت توحیدی، رویکردی نو و گرهگشا در فرزندپروری دینی است.
نویسنده‌ کتاب «تربیت توحیدی کودکان و نوجوانان» می‌نویسد: با معرفی خداوند به عنوان یک حقیقت محبوب و مطلوب، کودک و نوجوان احساس می‌کند با یک حقیقت دانا، دارا، توانا و حکیم طرف است که همیشه کنار اوست و او هرگز تنها و بی‌پشتوانه نخواهد بود. چنین تصویری موجب می‌شود، تمام ساحات وجودی کودک در مسیر کمال قرار گیرد.
نکته کلیدی اینکه «تربیت توحیدی» مثل هر موضوعی، اصول و روش خاص خود را دارد. زیرا پرورش توحیدی کودکان (هفت سال اول) که مشتمل بر ۱۵ اصل و شیوه است که بر اساس آن، کودک، انس و ارتباط خوب با خداوند خواهد داشت، همچنین آموزش توحید به کودکان (هفت سال دوم) که مشتمل بر معرفی اصل وجود خدا، علم و حکمت الهی، رزاقیت و آفرینش خدا، نعمت‌های الهی و… است که بر اساس آن، شناخت کودک نسبت به خداوند کامل می‌شود؛ بنابراین مهم‌ترین اصل این است که توحید را باید با تمام جوانب آن معرفی کرد.
نویسنده در بخش اول کتاب، به تعریف و امتیازات تربیت توحیدی، و نیز برخی پرسش‌ها و ابهامات و نیز ضرورت پرداختن به تربیت توحیدی کودکان پرداخته است.
کتاب «اصول و شیوه‌های تربیت توحیدی کودکان» از سوی انتشارات جمال وارد بازار نشر شده است. علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با شماره تلفن ۰۲۵۳۱۶۵۳ تماس بگیرند.
یادآور می‌شود، از این نویسنده چند اثر تربیتی و کاربردی از جمله کتاب‎های «خدایی که در این نزدیکی است»، «خدا در این قصه‌ها» و «عرفان‌واره‌ها»(در نقد عرفان‌های نوظهور) منتشر شده است که مورد استقبال مربیان، والدین و معلمان قرار گرفته است
منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار