تاریخ انتشار :

آلمان

ساخت عبادتگاه ویژه ادیان ابراهیمی در برلین

رهبران ادیان اسلام، مسیحیت و یهودیت برلین آلمان قصد دارند در این شهر، مرکزی را تأسیس کنند که پیروان این سه دین به طور مشترک در آنجا به عبادت بپردازند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از گاردین، در محل کلیسایی که از سوی حکام کمونیست آلمان شرقی تخریب شده، قرار است عبادتگاه جدیدی برپا شود که مسیحیان، یهودیان و مسلمانان را زیر یک سقف گرد آورد. این مکان «Churmosquagagog»(مخفف کلیسا، مسجد و کنیسه) نامیده شده است.

این بنا در مراسمی در تاریخ ۲۷ می (۶ خرداد ۱۴۰۰)، با پایان یافتن ۱۰ سال برنامه‌ریزی و چهار سال مدت زمان ساخت، افتتاح خواهد شد. این ساختمان ۴۷ میلیون یورویی طراحی شده به دست معماران برلینی، شامل یک کلیسا، یک مسجد و یک کنیسه متصل به یک سالن اجتماعات مرکزی خواهد بود. همچنین افراد با اعتقادات و ادیان دیگر نیز به رویدادها و نشست‌ها در سالن بزرگ این مرکز دعوت خواهند شد.

رولاند استولته، یک عالم مسیحی که به شروع پروژه کمک کرده می‌گوید: این ایده بسیار ساده است. ما می‌خواستیم مکان عبادی و آموزشی بسازیم که پیروان این سه دین بتوانند در عین حفظ هویت خود عبادت کنند.

آندریاس ناچاما، روحانی یهودی که با همکاری یک کشیش و روحانی مسلمان، در تأسیس این مرکز همکاری کرده است، می‌گوید: راه‌های مختلفی برای رسیدن به خدا وجود دارد و هر کدام از آنها راه خوبی است. در این عبادتگاه توحیدی، مسیحیان، مسلمانان و یهودیان جداگانه عبادت می‌کنند اما در تعطیلات دینی، مراسم‌ و جشن‌ها را در کنار هم برگزار می‌کنند.

وی افزود: این چیزی بیش از یک نماد بوده و آغاز دوره جدیدی است که نشان می‌دهیم هیچ نفرتی بین ما وجود ندارد.

این مرکز در محل کلیسای سنت پیتر در پتریپلاتس برلین ساخته خواهد شد که در جنگ جهانی دوم آسیب دید و در ۱۹۶۴ به دست مقامات آلمان شرقی تخریب شد. بیش از یک دهه پیش با کشف بقایای کلیسا، قرار شد برای یادبود این بنا، کلیسای جدیدی در این محل ساخته شود.

استولته می‌گوید: می‌خواستیم نوع جدیدی از بناهای مقدس ایجاد کنیم که آینه امروز برلین باشد. این مکان تنها برای ادیان توحیدی نیست؛ می‌خواهیم دیگران به ما بپیوندند. این پروژه با حمایت گسترده جوامع دینی روبه‌رو شده اگرچه در چند سال اول این ترس وجود داشت که ما ادیان را با هم مخلوط می‌کنیم یا می‌خواهیم دین جدیدی ایجاد کنیم.

 منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار