تاریخ انتشار :

امریکا

صالحه جابین، نخستین زن مشاور مذهبی مسلمان در نیروهای هوایی امریکا

یک زن مسلمان هندی تبار، نخستین مشاور مذهبی مسلمانان در نیروهای هوایی آمریکا محسوب می‌شود و وظیفه او ارائه مشاوره معنوی به مسلمانان خواهد بود.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از aboutislam، صالحه جابین، نخستین زن مشاور مذهبی مسلمان در نیروهای هوایی ایالات متحده آمریکا فارغ التحصیل شد.

صالحه جابین ، یک مسلمان هندی‌تبار و  متولد هندوستان است، وی در حقیقت نخستین مشاور مذهبی مسلمان در نیروی هوایی آمریکا محسوب می‌شود و وعده داده است که وظیفه خود را به عنوان مربی معنوی بسیار جدی بگیرد.

روز چهارشنبه در بیانیه رسمی نیروی هوایی ایالات متحده اعلام شد که مراسم تاریخی فارغ التحصیلی در ۵ فوریه برگزار شده است.

جابین گفت: من تا کنون مجبور نشدم در هیچ یک از اعتقادات یا عقاید مذهبی خود مصالحه کنم. من به افراد احترام می‌گذارم و آن‌ها نیز در عوض به من احترام می‌گذارند و به حقوق من به عنوان یک زن مهاجر و باایمان توجه دارند.

جابین گفت که او از این فرصت سپاسگزار بوده و از مسئولیتی که باید در سمت جدید خود انجام دهد آگاه است.

وی افزود: من می‌توانم به همه اعضای خدمات ، نگهبانان و خانواده‌ها مشاوره دینی-معنوی ارائه دهم و فرماندهان را در مورد مسائل دینی و اخلاقی بدون در نظر گرفتن ایمان ، قومیت و جنسیت خود مشاوره دهم. همانطور که رئیس ما می‌گوید ، هرگز زمان بهتری برای خدمت به عنوان مشاور مذهبی در دفتر روحانیت نیروی هوایی ایالات متحده نبوده است.

جابین در ماه دسامبر به عنوان ستوان دومی در اتحادیه الهیات کاتولیک در شیکاگو مأمور شد و به عنوان اولین زن مشاورمذهبی مسلمان در وزارت دفاع درآمد.

جابین که اصالتاً از هند است ، ۱۴ سال پیش به عنوان دانشجوی بین المللی به آمریکا آمد. او امیدها و اهداف زیادی از جمله دادن مشاوره مذهبی به اعضای ارتش را دارد.

وی افزود: ما باید به قلب خود گوش فرا دهیم و اعتقاد خود را دنبال کنیم. مهم است که در زندگی ما افرادی باشند که این الگو را برای ما ارائه دهند. آن نوع مشاوره را انتخاب کنید و همراهی خوب را انتخاب کنید. من فقط می خواهم که مردم بخاطر بسپارند که خداوند یا قدرت بالاتر یا ارزش‌هایی که مردم از آن حمایت می‌کنند ، به ما یادآوری می‌کند که همه ما با یک برنامه خلق شده‌ایم تا به بهترین نسخه از خودمان تبدیل شویم.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار