تاریخ انتشار :

انگلیس

بی تفاوتی مسولان انگلیسی ازاسلام‌هراسی و نژادپرستی در فوتبال این کشور

فوتبالیست‌های برجسته در انگلیس، در یک نظرسنجی، اسلام‌هراسی و نژادپرستی را در فوتبال این کشور بسیار بالا دانسته و می‌گویند مقامات فوتبال در انگلیس اسلام‌هراسی را جدی نمی‌گیرند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از گاردین، فوتبالیست‌های برجسته مسلمان در انگلیس، مقامات فوتبالی را متهم کرده‌اند که علی‌رغم وجود نژادپرستی گسترده در این بازی، آن‌ها در جدی گرفتن معضل اسلام‌هراسی ناکام مانده‌اند.

در اولین تحقیق در نوع خود ، بیش از ۴۰ زن و مرد مسلمان تجربیات خود در مورد مواجهه با نفرت ضدمسلمانی در فوتبال لیگ یکشنبه را در مقابل هواداران، هم‌تیمی‌ها و حریفان به اشتراک گذاشتند.

زنان مسلمان توصیف کردند که چگونه استفاده از روسری باعث می‌شود صورت آنلاین از طرف دشمنان و همچنین سایر بازیکنان به صورت آفلاین  محکوم شوند و حتی در ورزش حرفه‌ای ناکام مانده و به خاطر حجاب انتخاب نشوند.

برخی دیگر از عدم توانایی برای حمایت مالی، نیاز پیدا کردن به مشاوره به دلیل آزار و اذیت و مشاهده نفرت از اوایل کودکی علیه پدر و مادرهایشان صحبت کرده‌اند.

این تحقیق پس از آن صورت می‌گیرد که اطلاعات جمع‌آوری شده توسط پلیس، اتحادیه فوتبال انگلیس و مبارزان ضدتبعیض نشان داد که در هر ۱۰ مسابقه فوتبال در در فصل ۲۰-۲۰۲۰ در انگلیس و ولز ، یک حادثه نفرت‌محور رخ داده است.

شرکت کنندگان در تحقیقات دانشگاهیان دانشگاه بیرمنگام و دانشگاه ناتینگهام ترنت مشکلات مربوط به اسلام‌هراسی در سطح پایه را مطرح کردند و آن را با نبود نماینده‌ای مسلمان در سطوح بالاتر فوتبال به ویژه در لیگ برتر مرتبط دانستند. آن‌ها همچنین معتقد بودند که «حوادث ماشه‌ای‌» مانند حملات تروریستی و تبلیغات برخی رسانه‌ها در مورد اسلام و مسلمانان نیز با این مسئله در ارتباط هستند.

یکی از شرکت کنندگان گفت: مردان آسیایی مانند من که رنگین پوست بوده و ریش دارند ، وقتی برای بازی فوتبال به مناطق سفیدپوست می‌روند ، در این مناطق پوست تیره و ریش داشتن را به عنوان تروریست بودن مرتبط می‌دانند.

وی افزود: اولین احساس آنها وقتی ما را می‌بینند منفی نگری و نفرت به دلیل تبلیغاتی است که رسانه‌ها ادامه می‌دهند.

یکی از شرکت کنندگان زن گفت: من پست‌های نژادپرستانه و زن‌ستیزانه ای در حساب فیس بوک خود دریافت می ‌کنم. آنها من را عوضی، داعشی و دختر بن‌لادن صدا می‌کنند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار