تاریخ انتشار :

اسلام هراسی

رسانه های غربی عامل اصلی اسلام هراسی ونفرت پراکنی در جهان

اکثر محققان و کارشناسان بر این عقیده اند که اسلام هراسی نوعی نژادپرستی است. این نوع نژادپرستی باعث ایجاد نفرت و تعصب در مورد اعتقادات مذهبی و زمینه های قومی می شود.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) بحث بزرگی در مورد اسلام هراسی وجود دارد اما اسلام هراسی در غرب به معنای نفرت و تعصب نسبت به مسلمانان است.

اسلام هراسی عبارتی است که برای توصیف سوء رفتار با مسلمانان و فرهنگ اسلامی استفاده می شود و همچنین تبعیضی را که مسلمانان با آن روبرو هستند ، روشن می کند.

مسلمانان در غرب روزانه با خشونت های بسیاری روبرو می شوند و در شبانه روز چندین بار قربانی اقدامات اسلام هراسانه می شوند.

این روزها مسلمانان در غرب به طور عادی مورد حمله قرار می گیرند ، به اموال آنها حمله می شود ، حقوق آنها نقض می شود و با تهدید به خشونت مواجه می شوند.از مسلمانان باج گیری می شود. مسلمانان در مدارس و  محل کار با نگرش های مغرضانه ای روبرو می شوند و همچنین تعصب مذهبی را تجربه می کنند.

در چند سال اخیر اصطلاح اسلام هراسی در غرب محبوبیت زیادی پیدا کرده است و اقلیت مسلمان در اروپا روزانه با مسائل زیادی روبرو هستند.

در حال حاضر حدود ۲۰ میلیون مسلمان در اروپا زندگی می کنند. این مسلمانان به عنوان تهدیدی برای فرهنگ اروپا و شیوه های زندگی خود تلقی می شوند. کلمه اسلام هراسی به بخشی از گفتمان سیاسی تبدیل شده است. مردم و رهبران غربی صریحا از ارزشهای اسلامی انتقاد می کنند اما آنها توجهی به ذهنیت مسلمانان نمی کنند.

 

    چراغی را که ایزد بر فروزد گر ابله پف کند ریشش بسوزد

صنعت اسلام هراسی :

اسلام توسط افراد بی دین و همچنین سیاستمداران با سخنان بسیار سخت در سراسر جهان مورد انتقاد قرار می گیرد. مسلمانان به دلیل نفرت و تعصب نسبت به اسلام ، مسئول اقدام تروریستی معرفی می شوند و سیاست های جدیدی در مورد مسلمانان در حال اجرا است.

از جمله این سیاست ها می توان به سیاست های فرانسه اشاره کرد که شروع به ضربه زدن به مسلمانان کرد. مسلمانان بیشتر در معرض گفتار نفرت ، نژادپرستی ، تبعیض ، تعصب در محل کار ،موسسات آموزشی و مساجد قرار گرفتند.

در هند مسلمانان به دلیل خوردن گوشت گاو کشته می شوند و کشمیر برای مسلمانان مانند آلمان در زمان هیتلر برای یهودیان به بازداشتگاه تبدیل شده است.

صنعت اسلام هراسی در حال افزایش است و در ایالات متحده تقریبا نیمی از نماینده های ملی مورمون ها ، پروتستان ها ، کاتولیک ها ، مسلمانان و یهودیان موافق هستند که به طور کلیاکثر آمریکایی ها نسبت به مسلمانان تعصب دارند.

 به طور خاص  ۶۶٪ از یهودیان آمریکایی و ۶۰٪ از مسلمانان آمریکایی می گویند که آمریکایی ها به طور کلی نسبت به مسلمانان آمریکایی تعصب دارند.

در آمریکا همیشه احساس می شود که مسلمانان از جامعه پیشی خواهند گرفت و آنها خشونت ، نفرت و تعصب را در جامعه گسترش خواهند داد ؛این رسانه ها هستند که سعی می کنند هر مسئله ای را برای منافع تجاری بزرگ جلوه دهد و این کار را در مورد بدنام کردن مسلمانان انجام داده اند.

به گفته «رید ریچاردسون»،روزنامه نگار آمریکایی ،صنعت حرفه ای ضد اسلامی در آمریکا هیچ وقت قوی تر و خطرناک از حالا نبوده است.

ریچاردسون می گوید که مانند مجتمع صنعتی نظامی ،مجتمع صنعتی ضد اسلامی هم در آمریکا وجود دارد.

وی افزود:همانطور که کشور ما دارای مجتمع صنعتی نظامی متشکل از کمپانی های دفاعی کوچک و بزرگ است که رقابت تنگاتنگ دارند و در بسیاری از مواقع هم برای هم به طور مستقیم کار می کنند تا به نام «امنیت ملی» ،در آمدی هم داشته باشند،مجتمع صنعتی ضد اسلامی هم وجود دارد.

ریچاردسون تصریح کرد که صنعت اسلام هراسی متشکل از شرکت های مشترک و گروه های لابیگری است که به نام ترویج آزادی بیان،حقوق زنان و امنیت ملی دست به اقدامات ضد اسلامی می زنند.

 

اسلام هراسی،شکلی از نژادپرستی

اکثر محققان و کارشناسان بر این عقیده اند که اسلام هراسی نوعی نژادپرستی است.. این نوع نژادپرستی باعث ایجاد نفرت و تعصب در مورد اعتقادات مذهبی و زمینه های قومی می شود. اسلام به طور کاملا بی اساس به عنوان خائن به تمدن غرب برچسب خورده است چرا که آنها در مقابل ارزش های اسلامی احساس حقارت می کنند و همیشه سعی در اثبات افرومایه بودن اسلام و برتری خود دارند.

به این ترتیب می توان اسلام هراسی را به عنوان مظهر نژادپرستی فرهنگی در غرب دانست.بسیاری از مردم با تبعیض مواجه می شوند  زیرا از نظر آنها مسلماان شایستگی تبعیض را دارند .

به ویژه هویت غربی در نژادپرستان سفیدپوست موجب گسترش اسلام هراسی در غرب شده است.

در ۱۵ مارس ، یک فرد مسلح وارد مسجد النور در کریستچرچ نیوزیلند شد و به روی نمازگزاران  آتش گشود.. نژادپرستان در ایرلند شمالی سر خوک را مقابل مسجد گذاشتند و اگر این اقدامات نژادپرستی نیست ، پس چیست؟

 

چگونه می توان اسلام هراسی را کمرنگ کرد؟

این باید اولین وظیفه معلمان باشد که چنین عقایدی را از ذهن دانش آموزان بیرون کنند.آنها باید به دانش آموزان بگویند که اسلام یک دین صلح دوست است و مسلمانان نمی توانند بدون هیچ دلیل منطقی حتی به حیوان آسیب برسانند.

 رسانه ها همچنین باید نحوه معرفی مسلمانان را تغییر دهند. رسانه ها باید مواردی را نشان دهند که عاری از هر نوع نفرت نسبت به دین باشد.

سیاستمداران نیز باید راه های جلوگیری از اسلام هراسی را پیشنهاد دهند و این می تواند در پیشگیری از جرایم کمک کند.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار