تاریخ انتشار :

دانشگاه اسلامی علیگر

برگزاری دوره های دانشگاهی آنلاین با ارائه مدرک بین المللی در دانشگاه اسلامی علیگر هند

دانشگاه اسلامی علیگر، از نخستین دانشگاه‌های پیشرفته و برتر هندوستان خواهد بود که دوره‌های آموزشی کاملا آنلاین برگزار کرده و در تمامی دوره‌های مدارک تایید شده ارائه خواهد داد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از indiaeducationdiary، دولت هند برای اولین بار به دانشگاه‌ها اجازه داده که برای کلاس‌های کاملا آنلاین مدرک اختصاص بگیرد، هدف از این کار گسترش دسترسی به آموزش عالی و ارتقاء سطح نمایندگی موسسات هندی در سطح جهانی اعلام شده است.

در همین راستا دانشگاه اسلامی علیگر یکی از پیشروها در این طرح بوده و پس از گرفتن مجوز برای شروع دوره‌های آنلاین، اقدام به دادن مدرک تحصیلی می‌کند.

 هم اکنون دانشگاه اسلامی علیگر یکی از اولین دانشگاه‌های منتخب برای شروع دوره‌های آنلاین پس از تأمین کلیه پیش نیازهای مقررات یوجی‌سی (برنامه‌های آموزش از راه دور و برنامه های آنلاین) ، در سال  ۲۰۲۰ است.

مطابق با هنجارهای چارچوب رتبه بندی سازمانی ملی در هند، فقط دانشگاه‌هایی که توسط شورای ملی ارزیابی و اعتباربخشی این کشور دارای حداقل نمره ۳.۰۱ تا ۴ باشند یا در رتبه‌بندی «۱۰۰ دانشگاه برتر» معتبر شناخته شده‌اند ، مجاز به درخواست برای اجرای برنامه‌های آنلاین هستند و دانشگاه اسلامی علیگر مشخصا دارای چنین مشخصه‌هایی می‌باشد.

پروفسور طارق منصور معاون آموزشی دانشگاه گفت: با معرفی دوره‌های آنلاین کارشناسی و کارشناسی ارشد، پیشرفت نویدی در به سمت هدف ارائه آموزش باکیفیت و مقرون به صرفه برای همه خواهیم داشت.

وی افزود که اجازه دادن به دانشگاه‌ها برای ارائه برنامه‌های کاملاً آنلاین پیشرفت چشمگیری است و خاطرنشان کرد: مدارک کاملاً آنلاین می‌تواند ثبت نام و فارغ التحصیلی را افزایش دهد ، در عین حال موانع ورود را کاهش می‌دهد. مدارک آنلاین با هزینه کمتری ارائه می‌شود و احتمالاً برای بزرگسالانی که قادر به ادامه برنامه‌های دانشگاهی نیستند جذاب خواهد بود.

 گفتنی است قرار است این دوره‌های آنلاین برای داوطلبان از سراسر هند و خارج از کشور آزاد باشند.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار