تاریخ انتشار :

فرانسه

مخالف صریح مسلمانان فرانسوی با لایحه جدید ضدمسلمانی، ملقب به منشور اصول اسلام

گروه‌های مسلمان در فرانسه اعلام کردند که لایحه جدید ضدمسلمانی ملقب به منشور اصول اسلام را امضاء نکرده و به همراه ۶۰۰-۷۰۰ مسجد و مرکز اسلامی قصد دارند با این لایحه مخالفت کنند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از دیلی صباح، گروه‌های مسلمان در فرانسه مصمم هستند که لایحه جدید ضدمسلمانی فرانسه ملقب به «منشور اصول» اسلام را امضاء نکنند.

ابراهیم آلچی ، رئیس کمیته هماهنگی مسلمانان ترکیه در فرانسه، در گفتگو با خبرنگاران، گفت که آنها دوره سختی را پشت سر می‌گذارند و فشارها از همه جهت به آن‌ها وارد می شود.

وی اگرچه اذعان داشت که طرح تأسیس شورای ملی امامان – که بر میزان دانش امامان بر اساس دین ، ​​استعدادهای تحصیلی و خصوصیات شخصی آنها نظارت خواهد کرد – گام مهمی است ، اما گفت که برخی از مواد ضدمسلمانی این لایحه از امضای آن جلوگیری می‌کند.

او با بیان اینکه بنیادهای دیگر مسلمانان در فرانسه نیز از آنها پشتیبانی می‌کنند ، افزود: ۶۰۰ تا ۷۰۰ مسجد و بنیاد ما را پشتیبانی می ‌کنند. درحالی که نزدیک به ۲۵۰۰ مسجد در فرانسه وجود دارد.

آلچی گفت: آنها نتایج مشاوره خود را با ائمه و بنیادهای مسلمان در فرانسه به وزارت کشور و شورای عبادت مسلمانان فرانسه را تحویل دادند.

آلچی همچنین توصیف این لایحه در مورد «اسلام فرانسوی» را محکوم کرد و گفت: دین اسلامی که مبتنی بر قرآن و سنت است نمی‌تواند به هیچ جامعه و گفتمان ایدئولوژیکی محدود شود. اسلام یک دین جهانی است.

وی خاطرنشان کرد که اخیراً جلسه‌ای با جرالد دارمنین وزیر کشور فرانسه برگزار کرده و این دیدگاه ها را در خلوت با وی بیان کرده است.

این مقام مسلمان فرانسوی اظهار داشت که چون آنها این لایحه را امضا نکرده‌اند ، با واکنش منفی شدید رسانه‌ها روبرو شده اند و گفت: آنها ما را اسلامگرا و تروریست خطاب می‌کنند. با این حال ، تا زمانی که این لایحه محتوای ضدمسلمانی خود را حفظ کند، بسیاری از بنیادهای مسلمان آن را امضا نخواهند کرد ، اگر برخی اصلاحات در آن انجام شود، از آن حمایت می‌کنیم.

در ماه ژانویه ، کمیسیون ویژه ای در مجلس ملی فرانسه «منشور ارزش های جمهوری» اسلام را تصویب کرد که سال گذشته توسط رئیس جمهور امانوئل مکرون، به اصطلاح به عنوان بخشی از مبارزه با «جدایی طلبی» معرفی شد. این لایحه در تاریخ ۲ اکتبر توسط مکرون اعلام شد ، وی ادعا کرد که این قانون برای مبارزه با «تجزیه طلبی» به اصطلاح اسلامی مورد نیاز است و باعث انتقاد و رد جامعه مسلمانان شد.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار