تاریخ انتشار :

انتشارات ‏‫ میراث فرهیختگان

انتشار کتاب؛ نقدی بر جنبش اینسایدر درمیسیولوژی

کتاب «نقدی بر جنبش اینسایدر» با هدف مقابله با مسیحیت تبشیری به همت معاونت پژوهش حوزه علمیه اصفهان منتشر شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  کتاب « نقدی بر جنبش اینسایدر درمیسیولوژی» به همت معاونت پژوهش حوزه علمیه اصفهان به چاپ رسید. این کتاب حاصل کوشش سید جعفرهاتف الحسینی و مجتبی مزروعی سبدانی  در یک جلد و ۲۲۳ صفحه توسط انتشارات ‏‫ میراث فرهیختگان در تهران چاپ شده است.

هاتف الحسینی در ادامه بیان کرد: جنبش اینسایدر (  Insider movement)  یک مدل تبشیری در ظاهر فرهنگی قبلی ولی با بطن مسیحی است،این مدل با مدل سنتی “تغییر دین دادن” تفاوت را دارد. فرد تغییر کیش نمی دهد ولی در باطن از مسیح کلیسا پیروی می کند.

وی ادامه داد: در این مدل سعی می شود مسیح کلیسا با همان شکل خداوندی در فرهنگ بومی تطبیق پیدا کند تا تعارضات بین دین قبلی و دین مسیحیت را کم کند، جنبش اینسایدر باعث می شود فرد مسیحی نشود ولی پیرو عیسی مسیح با حفظ دین قبلی خود باشد، در این صورت با ارتداد و همین طور طرد شدن از جامعه خود روبرو نمی شود. این افراد جذب شده به راحتی با نام تفکرات جدید دینی به نشر این مدل مسیحی می پردازند.

مولف کتاب تصریح  کرد: موفقیت این مدل در ایجاد فرقه یهودیان مسیحایی (Messianic Judaism) بود که با حفظ فرهنگ یهودی خود، عیسی مسیح به عنوان منجی می شناختند، این فرقه توسط جامعه یهودیان یک نوع از یهودی شناخته می شد.

هاتف الحسینی افزود: به همین خاطر ترویج این فرقه بین یهودیان بسیار آسان بود چرا که شکل یهودی خود را حفظ می کرد، مسیحیت به دنبال نفوذ درونی در ادیان دیگر است تا بتواند ادیان دیگر را در خود استحاله کند و اسلام یکی از اهداف این مدل است.

وی عنوان کرد: در این کتاب با بررسی نظرات مخالفین و موافقین مسیحی این مدل در تبشیر در بین مسلمانان به نقد نظریه “فرم و محتوا” می پردازد تا خطرات و عواقب این مدل های افراطی را از زبان میسیولوژیست ها بیان کند.

این مولف جوان وزوی در پایان ضمن تشکر از همراهی و همکاری معاونت پژوهش حوزه علمیه اصفهان در کسب مجوزهای لازم و چاپ کتاب گفت:  باید روش های جدید و نظریات جدید جریان های تبشیری به دقت بررسی شود تا بتوان در مقابل مسیحیت تبشیری مقابله جدی کرد.

منبع: حوزه نیوز

https://eitaa.com/rahyafte_com

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار