تاریخ انتشار :

دایره اسلامی آمریکای شمالی

‌خدمت‌رسانی سازمان‌ غیرانتفاعی و مردمی مسلمان، دایره اسلامی آمریکای شمالی به مردم نیازمند هیوستون

در هیوستون ، تگزاس ، یک سازمان غیرانتفاعی پیشرو مسلمان به مردم از هر دین و مذهبی کمک‌رسانی می‌کنند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از aboutislam، دایره اسلامی آمریکای شمالی، به تمام مردم، خدمت رسانی خود را به تمام مردم در هیوستون، در ایالت تگزاس آمریکا آغاز کرده است.

چندین گروه مسلمان و مراکز اسلامی در سراسر ایالات متحده با خیریه و دادن کمک به نیازمندان به عنوان یکی از اصولی ترین اعتقادات اسلامی ، سخت تلاش کرده اند تا در دوران سخت همه‌گیری و شیوع ویروس کرونا به خانواده‌های کم بضاعت کمک کنند.

خیریه امداد این  نهاد، با شروع کار در هیوستون در سال ۲۰۰۵ ، میزبان غذارسانی، کمک پزشکی ، مسکن انتقالی و موارد دیگر به مردم بوده است.

اگرچه بیشتر کارهای این نهاد در کمک به پناهندگان بوده، اما وضعیت پس از شیوع بیماری همه گیر ۹ در سال ۲۰۲۰ در جهان تغییر کرد. و با همکاری بانک غذایی هیوستون ، نیازمندان از هر قومیت و نژادی از این سازمان کمک غذایی دریافت کردند.

سامی بخاری به نمایندگی از این خیریه گفت: اگر به آرم سازمان ما نگاه کنید، در آن نوشته شده «مسلمانان برای بشریت» و این بنیاد اصلی دین ماست.

بخاری گفت: ما ماهانه به حدود ۴۵۰ خانواده غذا می دادیم (قبل از شیوع کرونا) که این رقم در ماه جولای و آگوست به ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ نفر رسید.

لازم به ذکر است دایره اسلامی آمریکای شمالی، یکی از بزرگترین سازمان‌های غیرانتفاعی و مردمی مسلمان در آمریکای شمالی است. این ابتکار، برنامه و فعالیت‌های زیادی دارد که برای کمک به اصلاح جامعه در کل طراحی شده اند.

از سال ۱۹۶۸ ، این نهاد برای ایجاد روابط بین جوامع تلاش کرده است و خود را وقف آموزش، ارتباطات ، خدمات اجتماعی و تلاشهای امدادی کرده است.

در سال ۲۰۱۸ ، از طریق این سازمان به ۵۰،۰۰۰ کودک از کوله پشتی با وسایل مدرسه توزیع شد که این کودکان در بیش از ۱۱۰ شهر ، با بیش از ۲۲۰ شریک در ۳۵ ایالت و پورتوریکو از خدمات این نهاد بهره‌مند شدند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار