تاریخ انتشار :

مشاور اسلامی دولت آفریقایی لیبریا

مسلمانان لیبریایی باید برای رشد و توسعه دانشگاه اسلامی، بیمارستان و سیستم اموزش داشته باشند

مشاور اسلامی دولت لیبریا، از مسلمانان این کشور آفریقایی خواست برای ساخت دانشگاه اسلامی و بیمارستان هزینه کنند و علم و دانش را به دست مسیحیان این کشور نسپارند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از allafrica، مشاور اسلامی دولت آفریقایی لیبریا هنگام افتتاح یک پمپ دستی تازه تأسیس شده برای مسجد مرکزی شیخ محمد سلیم بن باخیت در شهر کالدول، طی سخنانی از جامعه مسلمانان خواست تا منابع خود را صرف ساخت دانشگاه اسلامی و بیمارستان برای مسلمانان کنند.

شیخ عثمان جالو، مشاور دینی جورج وئا، رئیس جمهور کشور آفریقایی لیبریا گفت:  مسلمانان در اینجا نود درصد  اقتصاد را در اختیار دارند ، اما آنها نمی‌توانند با داشتن یک دانشگاه اسلامی ، بیمارستان‌ها و سیستم آموزشی به خود ببالند زیرا این کار توسط مسیحیان و سایر ادیان انجام می‌شود.

شیخ جالوه خاطرنشان کرد که اگرچه آنها در موقعیت انجام چنین پروژه‌هایی هستند ، اما مسلمانان در لیبریا تمایلی به این کار ندارند و اغلب آنها به حمایت از اهداکنندگان وابسته هستند و از منابع خود برای ساخت خانه‌های شخصی و بهبود مشاغل خود استفاده می‌کنند.

وی همچنین از مسلمانان خواست که متحد بمانند و تأکید کرد که با وحدت می‌توانند ابتکار عمل را برای رشد و توسعه لیبریا آغاز کنند.

ابوبکر فیاکا ، رئیس ارشد مسجد شیک محمد سلیم بن باخیت ، جالوه را به خاطر ابتکارعمل تحسین کرد و از همه مسلمانان این کشور خواست که پیرامون مشاور اسلامی تجمع کنند تا در توسعه دینی کشور نقش داشته باشند.

فیکا خاطرنشان کرد که از زمانی که لیبریا استقلال خود را در سال ۱۸۴۷ اعلام کرد ، هیچ رئیس جمهور یا دولت لیبریا مشاور اسلامی به جز رئیس جمهور وئا نداشته است ، بنابراین مسلمانان در لیبریا باید برای وحدت و تحول در کشور به او بپیوندند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار