تاریخ انتشار :

عربستان

طراحی قرآن بریل دیجیتال توسط مبتکر عربستانی

اداره امور حرمین شریفین عربستان سعودی از آمادگی برای تولید قرآن بریل الکترونیک که از سوی شهروند مبتکر این کشور طراحی شده است، خبر داد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از الیوم السابع، غازی بن فهد الذبیانی، رئیس اداره کل امور مصحف‌ها وابسته به اداره امور حرمین شریفین، اعلام کرد: نشستی با مشعل الهرسانی، مبتکر عربستانی برای بررسی قرآن بریل دیجیتال که ویژه نابینایان طراحی شده و امکان قرائت و تدبر در آیات قرآن را برای آنان فراهم می‌کند، برگزار شد.



غازی افزود: این قرآن که به خط بریل طراحی شده است، با هدف تشویق نابینایان و کم‌بینایان به قرائت قرآن و انس بیشتر آن‌ها با کلام وحی ارائه می‌شود و دشواری‌ حمل قرآن‌های کاغذی به خط بریل را که ۶ جلد است و هزینه بالایی دارد، برطرف می‌سازد.

الذبیانی ادامه داد: قرآن الکترونیک حروف بریل را به صوت تبدیل و به نابینایان کمک می‌کند تا به سرعت و سهولت صفحات، سوره‌ها و آیه‌های قرآن را پیدا کنند.

وی اظهار کرد: پیش از این، تمام قرآن‌هایی که برای نابینایان استفاده می‌شد، قرآن‌های کاغذی به خط بریل بود که دشواری‌های خاصی برای این دسته از افراد داشت اما این قرآن دیجیتالی متن کامل قرآن را بر اساس فناوری جدید به نابینایان ارائه می‌دهد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار