تاریخ انتشار :

سنگاپور

محکوم کردن توطئه یک مسیحی پروتستان برای حمله به مساجد مسلمانان به شیوه شهر کرایست‌چرچ در نیوزیلند

رهبران مذهبی مسلمان و مسیحی در سنگاپور جلسه‌ای برگزار کرده و مسیحیان بار دیگر بر تعهد خود برای همکاری با رهبران مذهبی مسلمان تأکید کردند تا به آنها اطمینان دهند که هیچ خصومت بین دو جامعه وجود ندارد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از tnp، دیروز رهبران مذهبی مسیحی و مسلمان در سنگاپور ملاقات کردند تا اعتماد و تفاهم متقابل بین دو جامعه را تأیید کنند و توطئه یک نوجوان مسیحی پروتستان برای حمله به مسلمانان در دو مسجد را محکوم کنند.

این جلسه در مسجد یوسف اسحاق در وودلندز برگزار شد. این مسجد یکی از دو محلی بود که نوجوان ۱۶ ساله سنگاپوری با یاد گرفتن از تیراندازی‌های ۲۰۱۹ در شهر کرایست‌چرچ در نیوزیلند قصد هدف قرار دادن آن را داشت.

رهبران شورای ملی کلیساهای سنگاپور با مفتی نذیرالدین محمدنصیر و آقای اسا مسعود ، رئیس اجرایی شورای مذهبی اسلامی سنگاپور دیدار کردند.

روسای مسجد یوسف اسحاق و مسجد الشفاعه، و همچنین سیاستمدارانی از جمله وزیر حقوق و امور داخلی ، و فیصل ابراهیم وزیر امور خارجه و توسعه ملی کشور نیز در این جلسه حضور داشتند.

کشیش کیت لای از شورای ملی کلیساهای سنگاپور  به رسانه ها گفت که جامعه مسیحیان از اخبار توطئه هشداردهنده احساس درد کردند.

وی گفت: ما در شوک و ناباوری بودیم که این اتفاق ممکن است بیفتد ، و به خصوص از طرف یک جوان ۱۶ ساله وحشتناک بود.وی افزود که هر آنچه که توسط این جوان برنامه ریزی شده بود ، خلاف آنچه کتاب مقدس ما  است در مورد عشق و پذیرش می‌آموزد.

دکتر نذیرالدین گفت که رهبران در مورد گام‌های مختلفی که می‌تواند برای تعمیق تفاهم بین جوامع مسیحی و مسلمان برداشته شود ، گفتگو کردند و در مورد نیاز به هدایت جوانان از تأثیرپذیری از ایدئولوژی‌های افراطی که به راحتی در اینترنت یافت می‌شود ، توافق کردند.

وی افزود: چنین ایدئولوژی‌هایی از ترس ، اضطراب و اطلاعات غلط تغذیه می‌کنند و افراد آسیب پذیر و کمتر آگاه ، از جمله جوانان را طعمه خود می‌کنند.

دکتر نذیرالدین گفت که رهبران مسلمان اطمینان داشتند که این پرونده به یک مورد محدود است.

در طول جلسه ، رهبران کلیسای مسیحی بار دیگر بر تعهد خود برای همکاری با رهبران مذهبی مسلمان تأکید کردند تا به آنها اطمینان دهند که هیچ خصومت بین دو جامعه وجود ندارد.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار