تاریخ انتشار :

ترکیه

سرگذشت معلم تاریخ، زکیه یاغمورجو از مدافعان حجاب در ترکیه

«زکیه یاغمورجو»، از مدافعان حجاب در ترکیه بود که به دلیل حضور در کلاس‌های درس با حجاب اسلامی اخراج شد؛ اما پس از ۱۴ سال دوباره به سر کار خود بازگشت.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، زکیه یاغمورجو از مدافعان حجاب در ترکیه بود که چندی پیش در سن ۴۸ سالگی پس از طی یک دوره بیماری بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت.

زکیه یاغمورجو که در جریان کودتای پست مدرن ۲۸ فوریه ۱۹۹۷ در گروه تاریخ دانشکده ادبیات دانشگاه استانبول تحصیل می‌کرد و هم‌زمان معلم تاریخ نیز بود به دلیل حضور در کلاس‌های درس با حجاب اسلامی اخراج شد؛ اما پس از گذشت ۱۴ سال دوباره به سر کار خود بازگشته بود و به سمبل دفاع از حجاب در ترکیه تبدیل شد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی تماس تلفنی با خانواده زکیه یاغمورجو درگذشت وی را تسلیت گفت و اظهار کرد: موضع استوار و ثابت قدم خواهرمان زکیه را می‌دانیم او زندگی خود را وقف آرمانی کرد که بدان اعتقاد داشت. او دو فرزند خود را برای ما به امانت گذاشت. اردوغان از خداوند متعال برای زکیه یاغمورجو طلب رحمت و برای خانواده وی آرزوی سلامتی کرد.

همچنین فخرالدین آلتون، رئیس مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه طی پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر درگذشت زکیه یاغمورجو را تسلیت گفت و بیان کرد: بنده شاهد تعهد وی به آرمان، صداقت، روح مبارزه، ایمان و ارزش‌ها و مشقت‌هایی که برای آزادی و عدالت تحمل کرد، بودم. زکیه یاغمورجو در خط مقدم مبارزه برای حفظ حجاب بود. خداوند رحمان او را رحمت کند و روحش  را قرین رحمت الهی نماید.

علی ارباش، رئیس سازمان امور دینی ترکیه نیز ضمن تسلیت درگذشت زکیه یاغمورجو تصریح کرد: بنده برای معلم ارجمندمان خانم زکیه یاغمورجو که در خط مقدم حمایت از حجاب جای گرفته بود، از خداوند متعال رحمت و برای نزدیکان و علاقمندانش صبر و سلامتی را خواستارم.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار