تاریخ انتشار :

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،

وبینار «نقش زن مسلمان در جامعه مدرن با الگوگیری از سیره حضرت زهرا(س)» به زبان فرانسه

وبینار «نقش زن مسلمان در جامعه مدرن با الگوگیری از سیره حضرت زهرا(س)» امروز، ۱۱ بهمن‌ماه به همت اداره کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور برگزار می‌شود.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این وبینار به همت اداره «ارتباطات فرهنگی بین‌المللی زنان» اداره کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مشارکت رایزنی‌های فرهنگی ایران در فرانسه و تونس و به زبان فرانسوی برگزار می‌شود. 

اساتیدی از ایران، فرانسه و تونس در این وبینار شرکت می‌کنند و خانم صفورا ترک لادانی؛ استادیار دانشگاه اصفهان، کارشناس و محقق امور دینی و فعال حوزه زنان در عرصه‌های بین‌المللی طی سخنانی در آن به موضوع نحوه پیروی از حضرت زهرا(س) در جامعه مدرن می‌پردازد.

وی که سابقه زندگی در غرب و فرانسه را داشته است، ضمن بررسی دیدگاه اسلام و متفکرین دینی در خصوص زن، نظرات بانوان فعال از ملیت‌های مختلف را تبیین کرده و با بررسی جنبه‌های متفاوت شخصیت و زندگی فردی و اجتماعی حضرت زهرا(س)، نمونه‌های عینی از زندگی آن حضرت را به منظور الگوگیری جامعه انسانی معرفی می‌کند.

سخنران بعدی این نشست، خانم ذهبیه الفهیم؛ فعال جامعه مدنی، رئیس و بنیانگذار انجمن فرهنگی «بناء» در تونس و عضو فعال در شبکه تونسی مبارزه با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خواهد بود که در سخنرانی خود به  نقش متفاوت زنان در جامعه، جایگاه زن در جوامع اسلامی نظیر تونس، ضرورت آگاهی زن مسلمان از جایگاه دینی خویش و نحوه الگوگیری بانوان مسلمان از حضرت زهرا(س) اشاره می‌کند.

خانم دومینیک هنزن؛ فعال حوزه زنان و کارشناس ادیان با ملیت فرانسوی ـ سوئیسی دیگر سخنران برنامه اعلام شده است که وضعیت موجود زنان جامعه و نحوه ایجاد تعادل در زندگی شخصی، خانوادگی و اجتماعی بانوان با الگوگیری از حضرت فاطمه(س) و ایجاد یک جامعه انسانی و مسئولیت‌پذیر را ارزیابی خواهد کرد.

این وبینار امروز ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران آغاز می‌شود و لینک حضور در نشست به نشانی «:https://us۰۲web.zoom.us/j/۸۲۷۶۴۹۲۹۲۷۳ » قابل دسترسی است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار