تاریخ انتشار :

کامبوج

برنامه کامبوج برای تولید محصولات حلال و جلب گردشگران اسلامی

در جلسه‌ای که اخیرا توسط کمیته راهبری حلال کامبوج تشکیل شده است، به منظور توسعه بیشتر صنعت حلال و جذب گردشگران مسلمان بحث و بررسی انجام گرفت.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از phnompenhpost، عثمان حسن نائب رئیس کمیته راهبری حلال کامبوج به خبرنگاران گفت که در جلسه ۲۱ ژانویه، پیش فرمانی به تصویب رسیده که جزئیات آن مربوط به بخش امور حلال می‌باشد و شامل ترکیبات جدیدی است.

وی خاطرنشان کرد که جلسه با ریاست شورای وزیران برگزار شد و از جمله قوانین برچسب حلال که قرار است در تمام شرکت‌ها اعمال شوند به تصویب رسید.

حسن خاطرنشان کرد: بعد از این ما مدیریت سختگیرانه‌تری روی محصولات حلال و بازرسی از شرکت‌های کوچک و متوسط خواهیم داشت تا  برچسب های حلال را مطابق استانداردهای بهنیه در کامبوج به درستی قرار دهیم.

به گفته این مقام ارشد، اتفاق نظر کلی بین بخش خصوصی این است که این اقدام پس از کنترل موارد ابتلا به ویروس کرونا، در ادامه برای ارتقا محصولات گردشگری و جذب گردشگران مسلمان انجام شود.

چای سیولین، رئیس اتحادیه کارگزاران مسافرتی کامبوج نیز گفت که مدیریت صحیح محصولات حلال – به ویژه مواد غذایی – نقش مهمی در جذب گردشگران به کامبوج دارد.

وی گفت: ما این توجه به محصولات گردشگری را تحسین می‌کنیم که پس از بهبود وضعیت  شیوع بیماری کرونا، ما را برای استقبال از گردشگران مسلمان بهتر آماده می‌کند. ما محصولات بیشتری برای خدمت به بخش گردشگری خواهیم داشت.

وی گفت: تولید محصولات حلال برای جلب گردشگران اسلامی – یک بازار بزرگ جهانی بسیار مهم است.

سیولین گفت: آن‌ها فرصت های زیادی برای گشت و گذار در اوقات فراغت خواهند داشت ، و اگر ما بتوانیم غذای حلال را به خوبی مدیریت کنیم ، می‌توانیم آنها [بازدید کنندگان مسلمان] را تشویق دهیم تا مدت بیشتری در کامبوج بمانند.

به گفته وی ، وزارت بازرگانی کامبوج تاکنون  ۶۶۶ محصول حلال در این کشور را ثبت و صادر کرده است.

وی گفت: محصولات حلال شامل مواد غذایی و سایر کالاهایی است که به رشد اقتصاد ملی کمک می‌کند و به ویژه از بخش خرده‌فروشی در کامبوج پشتیبانی می‌کند.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار