تاریخ انتشار :

حیدر آباد هند

اقدام ابتکاری مسجد هندی برای تاسیس باشگاه ورزشی ویژه زنان

هدف مسجد حیدرآباد از راه اندازی نخستین سالن ورزشی در ایالت تلانگانا در هند، کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌ها و تقویت بدنی در زنانی است که در محله‌های فقیرنشین سکونت دارند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از timesnownews، برای نخستین بار در ایالت تلانگانا، یک مسجد اقدام به ایجاد سالن ورزشی- مرکز بهداشت و درمان برای زنان کرده است. مسجد مصطفی، در حیدرآباد هندوستان، یک سالن ورزشی با مربی متخصص دارای پزشک برای زنان ایجاد کرده است. هدف از این اقدام کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌ها در زنان ساکن در محله‌های فقیرنشین و بی‌خانمان عنوان شده است.

این اولین بار است که در تلانگانا یک مسجد با مربی متخصص یک سالن ورزشی برای زنان ساخته است. در طی دو جلسه ، یک مربی زن حرفه‌ای برای آموزش زنان در تمرینات به کار مشغول گردید.

این سالن ورزشی دارای مشاوران تناسب اندام و یک پزشک است. این مسجد محله وادی محمود در راجندراناگر  در حیدرآباد واقع شده است و بودجه این حرکت،  توسط یک سازمان خیریه اسلامی عام المنفعه و غیردولتی مستقر در ایالات متحده تأمین می‌شود. بنیاد دست کمک‌کننده، یک سازمان غیردولتی مستقر در حیدرآباد ، برای اجرای این طرح با کمیته مسجد هماهنگی دارد.

این سالن ورزشی به دنبال یک بررسی در مناطق فقیرنشین حیدرآباد قدیمی انجام شد که نشان داد ۵۲٪ زنان در معرض سندرم قلبی-متابولیک هستند. مهمترین مولفه‌های برنامه شناسایی بیماری در این سالن ورزشی-مرکز درمانی ارزیابی خطر ابتلا به بیماری ها، مشاوره در مورد رژیم غذایی به همراه ورزش و آزمایش  مشکلات کلیه ، کبد و چشم است.

مجتبی حسن عسکری ، معتمد مدیر این سازمان خیریه به خبرنگاران گفت که مشاوران آموزش دیده و حرفه ای بخشی از این موسسه هستند.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار