تاریخ انتشار :

سوئیس

مخالفت دولت سوئیس با همه پرسی ممنوعیت حجاب در این کشور به علت کاهش منافع گردشگری

دولت سوئیس از شهروندان خود خواست تا با همه پرسی ممنوعیت حجاب و نقاب مخالفت کنند، زیرا بر گردشگری این کشور تاثیرخواهد گذاشت.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از الجزیره، دولت سوئیس از شهروندان خود خواست تا با لایحه قانونی ممنوعیت پوشاندن کامل صورت با برقع یا نقاب که قرار است روز هفتم مارس ۲۰۲۱ (۱۷ اسفند ۱۳۹۹) به همه پرسی گذاشته شود، مخالفت کنند. زیرا این مسئله به گردشگری آسیب می رساند.

براساس سیستم دموکراسی درسوئیس، اگر هواداران این لایحه بیش از یک هزار امضاء جمع کنند، پیشنهاد اصلاح قانون اساسی به همه پرسی گذاشته می شود.

 

دولت سوئیس در بیانیه ای اعلام کرد: تعداد بسیار کمی از زنان مسلمان از پوشش کامل  صورت استفاده می کنند.در این بیانیه آمده است: این ممنوعیت در سراسر سوئیس حاکمیت داخلی را تضعیف می کند و به گردشگری خسارت می زند. همچنین برای گروه معینی از زنان نیز مفید نخواهد بود.

 

براساس این بیانیه، بیشتر کسانی که صورت خود را به طور کامل می پوشانند، زنان گردشگری هستند که دوره کوتاهی را در این کشور سپری می کنند.

 

آمارهای رسمی نشان می دهد: مسلمانان نزدیک به پنج درصد از جمعیت هشت میلیون و ۶۰۰ هزار نفری سوئیس را تشکیل می دهند.در نوامبر ۲۰۱۵ میلادی، کانتون تیچینو در سوئیس با رای گیری محلی در مناطق تحت کنترل خود پوشش کامل صورت زنان را ممنوع اعلام کرد.

 

در سال ۲۰۰۹ میلادی نیز رای دهندگان سوئیسی در یک همه پرسی ممنوعیت گلدسته های جدید را حمایت کردند.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار