تاریخ انتشار :

مصر

موزه هنرهای اسلامی مصر یکی از مهمترین و بزرگترین مجموعه های هنری جهان

موزه هنرهای اسلامی مصر در قاهره ویدئویی از مهمترین اشیاء موجود در آن در اختیار علاقه مندان قرار داد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از « egypttoday»،موزه هنرهای اسلامی مصر در قاهره ویدئویی از مهمترین اشیاء موجود در آن در اختیار علاقه مندان قرار داد.

 

همه افراد چه آنهایی که طرفدار میراث اسلامی هستند چه آنهایی که علاقه ای به این مقوله نداشته باشند از بازدید موزه هنرهای اسلامی (MIA) قاهره لذت  خواهند برد.


موزه هنرهای اسلامی پس از سالها بازسازی مجموعه موجود در ژانویه ۲۰۱۷ درهای خود را به روی بازدیدکنندگان باز کرد.این موزه که برای نمایش تقریبا ۱۷۰۰ شیء از آثار اسلامی در قلب جهان عرب واقع شده است ، یکی از مهمترین و بزرگترین مجموعه های هنری جهان را در اختیار دارد.

 

این موزه که در سال ۱۹۰۳ در «باب الخلق» ساخته شده است یکی از بزرگترین موزه های جهان محسوب می شود.بخش راست موزه شامل اشیاء هنری بسیاری از دوره های مختلف اسلامی است.سمت چپ موزه علاوه بر هنرهای اسلامی مصر ، آثار ایرانی و ترکی را نیز شامل می شود.


مجموعه موجود در این بخش شامل ابزارهای جراحی ، ترازو ، ساعت شنی، اسطرلاب و قطب نما برای تعیین جهت قبله برای کمک به نماز خواندن مسلمانان است.

 

این موزه پس از بمب گذاری در اداره پلیس قاهره در ژانویه ۲۰۱۴ تعطیل شد.این ساختمان قدیمی ترین بنایی است که به طور هدفمند برای نمایش هنرهای اسلامی ساخته شده است.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار