تاریخ انتشار :

مرکز اسلامی وین

آشنا کردن غیرمسلمانان و افراد علاقه مند با دین مبین اسلام هدف اصلی مرکز اسلامی وین

مرکز اسلامی وین که یکی از بزرگ ترین مساجد در پایتخت اتریش است امکاناتی را در اختیار افرادی که علاقه مند هستند بیشتر در مورد اسلام بدانند قرارمی دهد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) مرکز اسلامی وین یکی از بزرگترین مساجد در پایتخت اتریش است.

این مسجد دارای طرح رنگی با دو طیف تاریک و روشن است به این ترتیب که دیوارها دارای رنگ روشن تری هستند و رنگ گنبد مسجد رنگ مایل به خاکستری تیره است.

گنبد مرکز اسلامی وین ۱۶ متر و مناره های آن ۳۲ متر ارتفاع دارند .پنجره های شیشه ای نیز به زیبایی این مکان می افزایند.در سال ۱۹۶۹ جامعه اسلامی در وین یک قطعه زمین به مساحت ۸۳۰۰ مترمربع از شهر وین خریداری کرد تا در آنجا یک مسجد بسازد.

در ابتدا ساخت این مسجد به دلیل مشکلات مالی چندین بار به تعویق افتاد اما در نهایت با انتخاب «ریچارد لوگنر» به عنوان پیمانکار عمومی کار ساخت مسجد از اول جولای سال ۱۹۷۷ میلادی آغاز شد.در روز ۲۰ نوامبر سال ۱۹۷۹ میلادی مرکز اسلامی وین با حضور «رودلف کیرشلگر»،رئیس جمهوری وقت اتریش افتتاح شد.

مسجد وین به طور کلی در همه روزهای هفته باز است و بازدیدکنندگان می توانند شخصا و یا همراه با تور از این مسجد بازدید کنند.مرکز اسلامی وین برای افرادی که علاقه مند هستند بیشتر در مورد اسلام بدانند امکاناتی را در اختیار آنها قرارمی دهد.

 

در حقیقت یکی از برنامه های اصلی این مسجد آشنا کردن غیرمسلمانان و افراد علاقه مند با دین مبین اسلام و ارزش های آن است.هدف اصلی مرکز اسلامی وین ایجاد یک جامعه منسجم با برقراری پیوند و ارتباط میان مسلمانان و غیرمسلمانان در این جامعه و از بین بردن تصورات غلطی است که نسبت به دین اسلام و مسلمانان در اتریش وجود دارد.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار