تاریخ انتشار :

فرانسه

جاسوسی فرانسه از مسلمانان با اپلیکیشن« الصلاه اولا»و فروش اطلاعات مسلمانان به امریکا

یک پایگاه فناوری اعلام کرد: برنامه مشهور برای نماز مسلمانان داده های کاربران را به مقامات آمریکا فروخته است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از الجزیره، به نظر می رسد که برنامه شرکت مسلم پرو تنها برنامه ای نیست که با اطلاعات شخصی کاربران خود تجارت کرده است؛ پایگاه فناوری«Vice’s Motherboard» اعلام کرد: یکی دیگر از برنامه های مشهور  برای نماز مسلمانان به فروش داده های کاربران به شرکت های فناوری که با ارتش آمریکا ارتباط دارند، متهم شده است.

این پایگاه فناوری گزارش داد: برنامه « الصلاه اولا» (Salaat First) اطلاعات کاربران را به شرکت Predicio می فروشد. این شرکت فرانسوی است. پیش از این بخشی از یک زنجیره پیچیده تامین اطلاعات بود که شامل یک پیمانکار دولت آمریکا است که با FBI و گمرک و حفاظت از مرزها همکاری می کند.

پایکاه فناوری مادربرد اعلام کرد:  اطلاعات بسیاری از کاربران این برنامه درز پیدا کرده است و این نگرانی وجود دارد که این اطلاعات حساس ممکن است در زندگی روزمره مسلمانان تاثیر بگذارد. این امکان وجود دارد که کسانی که اطلاعات را خریداری و استفاده می کنند، از آنها سوء استفاده کنند.

این پایگاه فناوری گزارش داد: اطلاعات پیدا شده نشان می دهد که این برنامه اطلاعات کاربران را در اندروید می فرشد. زیرا این برنامه  بیش از ۱۰ میلیون بار  بارگیری شده است. این برنامه هر دو دقیقه مکان کاربر را بررسی می کند.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار