تاریخ انتشار :

دوناکلی سید

تبدیل به فیلم شدن تجربه ناخوشایند یک نویسنده مسلمان از اسلام‌هراسی

یک نویسنده زن مسلمان در شهری در ایالت کارولینای شمالی تجربه‌ای اسلام‌هراسی با یک راننده یدک‌کش داشته که اخیرا به فیلم کوتاهی با نام «جو و شال» تبدیل شده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   به نقل از spectrumlocalnews، تجربه اسلام‌هراسی یک نویسنده مسلمان در شهر گرینزبورو، در ایالت کارولینای شمالی در آمریکا به یک فیلم کوتاه تبدیل شده است.

چندسال پیش دوناکلی سید، یک نویسنده مسلمان تجربه ناخوشایند اسلام‌هراسی با یک راننده کامیون یدک‌کش داشت که اکنون فیلم کوتاهی درباره این حادثه تلخ ساخته شده که گفتگوهایی را پیرامون نژاد و هویت در آمریکا آغاز کرده است.

بعد از خراب شدن ماشینش در کنار جاده،  سید با راننده کامیون یدک کش تماس گرفت. سید می‌گوید: من رابطه خوبی با راننده پیدا کردم و همه چیز عالی پیش می‌رفت ، تا اینکه او فهمید که من مسلمان هستم و نگرش او کاملاً تغییر کرده است.

سید یک زن مسلمان سفید پوست است که چند هفته قبل حجاب خود را برداشته بود. وقتی راننده کامیون متوجه شد او مسلمان اوضاع بین دو نفر متشنج شد.

سید می گوید: وقتی گواهینامه رانندگی خود را بیرون آوردم و مرا در در حجاب دید، بلافاصله نگرش خود را تغییر داد و گفت: آیا شما اسرائیلی هستید؟  

سید می گوید که او شروع به شعارهای تبعیض آمیز پیرامون آمریکا، میهن‌پرستی و حمله به اسلام کرد.

این برخورد ناراحت کننده توسط فیلمساز کالیفرنیایی ، نیکول بالویان، به نام «جو و شال» در سال ۲۰۲۰ به یک فیلم تبدیل شد. سید می گوید این قطعه باعث شده است تا بسیاری در مورد هویت و نژاد در آمریکا بحث کنند.

سید می گوید: گفتگوهایی در این فیلم کوتاه به ما امکان می‌دهد درباره زمان کنونی و در این لحظه واقعاً حساس در آمریکا که هویت همزمان مشکل‌ساز و نجات‌بخش است،  بیشتر اطلاع‌رسانی کنیم.

فیلم می‌گوید که داشتن این مکالمات می‌تواند ناراحت کننده باشد ، اما میتواند به همه ما کمک کند تا یکدیگر را بهتر درک کنیم.

سید خاطرنشان کرد: ما در واقع در یک جامعه واقعاً جهانی شده زندگی می‌کنیم ، جایی که هویت ها به طور فزاینده‌ای ترکیبی می‌شوند. هیچ هویتی وجود ندارد که در یک جعبه ثابت شود، حتی اگر ما آرزو کنیم که باشد. در چنین جامعه‌ای وقتی هویتی دارید که متناسب با حباب سفیدی نیست‌، گاهی اوقات برای دیگر سفیدپوستان گیج کننده است.

فیلم «جو و شال» برای اولین بار در جشنواره های فیلم در سراسر آمریکا به نمایش درآمد و در نهایت جوایز مختلفی را از آن خود کرد. این فیلم اخیراً جایزه اول جشنواره فیلم وتلویزیون زنان نیویورک را از آن خود کرده است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار