تاریخ انتشار :

آیووا

بی توجهی مسولان ایالت آیووای به درخواست مسلمانان برای اضافه شدن تعطیلات اسلامی به تقویم مدارس

از سه سال پیش تاکنون چند تن از دانش آموزان مسلمان در مدارس آیووا درخواست اضافه شدن تعطیلات عید به تقویم مدارس را داشته‌اند که بی‌نتیجه مانده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از cbs۲iowa، با گذشت سه سال از درخواستی که دانش آموزان مسلمان در آیووا سیتی در ایالت آیووای آمریکا داده‌اند، هنوز توجهی به خواسته آن‌ها برای اضافه شدن تعطیلات اسلامی به تقویم مدارس نشده است.

ریم کرجا ، دانش آموز متوسطه در شمال غربی، ۱۳ ساله سال دارد و  به مدت سه سال از مقامات منطقه‌ای مدارس آیوا خواسته است که اعیاد اسلامی را به تعطیلات مدارس اضافه کنند.

به گفته کرجا ، تعطیلات مسلمانان (عید فطر و عید قربان) مانند کریسمس مسیحیان از اهمیت برخوردار است که با فاصله ۷۰ روز جشن گرفته می‌شوند. اولین تاریخ از بهار شروع می‌شود. تاریخ دوم در تابستان است. کرجا و دیگر دانش آموزان مسلمان در آیووا خواستار تعطیلی این دو روز هستند.

کرجا روز دوشنبه به خبرنگاران محلی درباره ماه رمضان توضیح داده و گفت: وقتی ماه کامل بعد از ماه رمضان دیده می‌شود ما عید را برگزار می‌کنیم. به همدیگر عید را تبریک می‌گوییم و خانواده‌هایمان را در آغوش می‌گیریم، هدیه به هم می‌دهیم و آنوقت باید پس از آن به مدرسه برویم با وجود اینکه عید است.

کرجا گفت دانشجویان مسلمان اگر بخواهند جشن بگیرند از درس‌هایشان عقب می‌مانند. و او خودش یک بار برایش چنین اتفاقی افتاده است.

وی افزود: بازگشت به این درس‌ها و پرسیدن از معلم و تلاش برای جبران عقب‌ماندگی‌ها بسیار دشوار بود.

کرجا معتقد است که جو اجتماعی فعلی ممن است در این راه به او کمک کرده و گفت: اکنون احساس می‌کنم افراد بیشتری تحت آموزش قرار گرفته‌اند و تنوع و آزادی بیشتر است. من فکر می کنم که ما بسیار نزدیک هستیم ، اما درعین حال ممکن است کلیشه‌ها مانع این کار شوند زیرا رسانه‌ها گاهی اوقات مسلمانان را به عنوان شرور معرفی می‌کنند، کسانی که نمی‌شود با آن‌ها ارتباط برقرار کرد.

مرکز تحقیقات پیو نشان می‌دهد که حدود ۱٪ از مردم در آیووا مسلمان هستند.

گفتنی است تاکنون چند منطقه تحصیلی در سراسر آمریکا، مانند شهر نیویورک ، تعطیلات  اعیاد اسلامی را به تقویم مدارس افزوده‌اند.

منع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار