تاریخ انتشار :

مرکز اسلامی آکادمی الفلاح

تهیه اولین گزارش تصویری از جامعه مسلمانان ایلینوی

درحالی‌که رویدادی با عنوان «مسلمانان سرتاسر جهان» در مرکز اسلامی آکادمی الفلاح در ناپرویل در حال برگزاری است، قرار است نخستین گزارش تصویری از زندگی مسلمانان و نیازمندی‌های آن‌ها تا سال ۲۰۲۲ آماده شود.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از  chicagotribune، مرکز اسلامی آکادمی الفلاح در ناپرویل در ایالت ایلینوی، رویدادی با عنوان «مسلمانان سرتاسر جهان» برگزار می‌کند تا به اعضای جامعه اسلامی فرصتی برای ابراز میراث، فرهنگ و سنن اسلامی ارائه دهد.

در همین راستا یک مطالعه جامع جمعیتی در دست انجام است که اولین گزارش تصویری مبتنی بر شواهد از جامعه مسلمانان در ایلینوی و ارزیابی نیازها و دارایی‌های این گروه را ارائه می‌دهد.

دیلارا سعید ، رئیس ائتلاف مدنی مسلمانان ایلینوی در این باره گفت: داده‌های حاصل از نظرسنجی‌ها و گروه‌های متمرکز برای تهیه گزارشی در سال ۲۰۲۲ استفاده خواهند شد که انتظار می‌رود بر اثرات بشردوستانه، اجتماعی، مدنی، ایمانی، بهداشت عمومی و تجارت برای دهه‌ها تأثیر بگذارند.

سعید خاطرنشان کرد: جامعه مسلمان پیچیده و پرجنب و جوشی اینجا داریم که مانند یک کشور کوچک در ایالات متحده هستند. و نتیجه گیری‌های حاصل از این مطالعه ایالتی می‌تواند به عنوان یک کاتالیزور برای برنامه‌ها در سراسر کشور ایفای نقش کند.

سعید گفت که مسلمانان در ایلینوی از نژادهای مختلف، قومی، طبقاتی و شغلی متنوعی به ویژه از پناهندگان سومالی گرفته تا پزشکان و مدیران عامل‌ها از هندوستان هستند.

داده‌ها توسط ائتلاف مدنی مسلمانان ایلینوی و با همکاری موسسه سیاست و تفاهم اجتماعی، و سازمان سیاست، مشارکت مدنی شیکاگو در در کالج برنامه ریزی شهری و امور عمومی  در دانشگاه ایلینوی  جمع آوری خواهند شد.

به گفته داوطلبان این برنامه، ایلینوی یکی از بیشترین جمعیت مسلمانان در ایالات متحده را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است گزارش سال ۲۰۱۹ موسسه سیاست و درک اجتماعی نشان می دهد ۲۸٪ از مسلمانان آمریکایی سیاه پوست ، ۲۳٪ آسیایی ، ۱۹٪ سفید ، ۱۴٪ عرب ، ۸٪ اسپانیایی ، ۲٪ بومی آمریکایی و ۵٪ به عنوان پیشینه قومی دیگر معرفی شده اند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار