تاریخ انتشار :

دانشجویان دانشگاه‌های کانادا

رویداد مشترک دانشجویی با هدف چگونگی مقابله با نژادپرستی علیه مسلمانان سیاه پوست

جمعه ۱۵ ژانویه، نشستی با عنوان «مسلمان و سیاه پوست» توسط دانشجویان دانشگاه‌های وسترن انتاریو و مک مستر در کانادا برگزار می‌شود که به موضوعات و مشکلات مسلمانان سیاه پوست خواهد پرداخت.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از muslimlink، دانشجویان دانشگاه‌های وسترن انتاریو و مک مستر در کانادا، رویدادی مشترک در روز جمعه ۱۵ ژانویه با عنوان «مسلمان و سیاه پوست» برگزار می‌کنند که به بررسی تجربیات مسلمانان سیاه‌پوست در این کشور می‌پردازد.

با حضور یک سخنران بین المللی، این رویداد امیدوار است که بتواند بحث در مورد چگونگی مقابله با نژادپرستی ضدسیاه پوستی در جوامع مسلمان غربی ، به ویژه در دانشگاه‌ها را ادامه دهد.

انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه وسترن انتاریو، بزرگترین انجمن ایمانی در این دانشگاه است. این انجمن به نمایندگی از دانشجویان مسلمان، خدمات لازم را از طریق دانشگاه برای مواجهه و فهم اسلام و همچنین مسلمانان ارائه می‌دهد و فرصت‌هایی را برای رشد تربیتی و معنوی اسلامی در اختیار اعضای خود قرار می‌دهد.

 موضوعات این نشست مربوط به جامعه سیاه پوستان، بومی و قومیت‌های رنگین پوست خواهد بود. از اهداف این رویداد تقویت همبستگی میان مسلمانان سیاه‌پوست و انجمن دانشجویان سیاه اعلام شده است.

به علاوه انجمن دانشجوی دانشگاه مک مستر، یک تیم نژادپرستی ضدسیاه‌پوستی دارد که برای مقابله با نژادپرستی علیه مسلمانان سیاه پوست در دانشگاه و جامعه کار می‌کند. این  تیم با دانشجویان مسلمان دانشگاه وسرتن انتاریون همکاری داشته و قرار است سخنران مشترک در پنل گفتگو داشته باشد.

به گفته اعضای برگزار کننده، مسلمانان در دانشگاه با مشکل تنوع در جامعه دانشجویی روبرو هستند. به علاوه از آنجایی که بیشترین دانشجویان مسلمان در دانشگاه از اعراب و آسیای جنوبی هستند، مسلمانان سیاه‌پوست اکثرا در حاشیه قرار می‌گیرند آنها نه تنها از جامعه عمدتا سفید پوستان بلکه متاسفانه از طرف جامعه مسلمانان نیز با نژادپرستی روبرو هستند. علاوه بر این ، آنها با اسلام هراسی نیز روبرو هستند و نیاز به آگاهی رسانی از هر دو طرف وجود دارد.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار