تاریخ انتشار :

انتشارات دانشگاه امام صادق

اولین کتاب آیلتس جهانی بومی یا ایرانی-اسلامی در ایران

کتاب «Tips and Topics for IELTS Speaking» نخستین کتاب آمادگی بخش اسپیکینگ (مهارت گفتاری) آزمون آیلتس و نخستین کتاب آیلتس ایرانی ـ اسلامی است که از سوی انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) به چاپ رسید.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) کتاب «Tips and Topics for IELTS Speaking» به قلم محمدامین مذهب، عباس منفرد، محمدمیثم صفرزاده و محمدناصر واعظی که از اساتید زبان انگلیسی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی زبان کشور محسوب می‌شوند و همگی از متخصصان و پژوهشگران آموزش زبان انگلیسی و دارای دکترای تخصصی زبان‌شناسی کاربردی هستند و نیز در تهیه و تدوین مطالب درسی انگلیسی تخصص و سابقه چندین‌ساله دارند، به رشته تحریر درآمده و از سوی دانشگاه امام صادق (ع) منتشر شده است.

کتاب حاضر از ویژگی‌ها و شاخصه‌های ممتازی برخوردار است که به‌صورت بسیار مختصر و فهرست‌وار به برخی از ویژگی‌های آموزشی این کتاب می‌پردازیم. 

۱- در تألیف این کتاب براساس جدیدترین نظریات موثر آموزش زبان، تمامی جنبه‌های تخصصی آموزشی و فرهنگی بومی‌سازی همراه با جهانی‌سازی درنظر گرفته شده‌اند که باعث تولید اولین کتاب آیلتس جهانی ـ بومی یا ایرانی ـ اسلامی در ایران شده است.

۲- تصاویر جذاب و مرتبط در هر درس در قالب کوتکست (co-text) بر غنای تکست(text) می‌افزاید و کانتکست (context) لازم جهت یادگیری معنادار را بر اساس یادگیری زمینه ـ محور فراهم می‌آورد.

۳-متون کتاب به‌صورتی طراحی شده‌اند که توضیحات خودبسنده درس‌ها، این اثر را به‌عنوان یک کتاب خودخوان معرفی می‌کند تا آن دسته از افرادی که به هر دلیلی ازجمله مشغله‌های کاری امکان حضور در کلاس را ندارند، به‌صورت خودخوان از کتاب بهره برند.

۴- از آنجایی که برای تیم تخصصی نویسندگان کتاب، کیفیت و اصیل بودن، بسیار حائز اهمیت بوده است، در نگارش متون، نهایت تلاش انجام گرفته تا اثر مزبور صددرصد تولیدی باشد؛ برخلاف بسیاری از کتاب‌های موجود در بازار که متأسفانه صرفاً جنبه تجاری دارند و با استراتژی چسب و قیچی تدوین شده‌اند و از کیفیت پایینی برخوردارند.

۵- هر درس، یک عنوان یا موضوع خاص و واژگان مربوط به آن را مطرح می‌کند که باعث انسجام فکری و به خاطر سپردن بهتر واژگان و اصطلاحات مرتبط با هم می‌شوند که منجر به یادگیری خوشه‌ای واژگان می‌شود.

۶- برای هر مدخل از واژگان، ضمن نشان دادن فونتیک یا آوانگاری به انگلیسی بریتانیایی و آمریکایی و تعیین کردن مقوله گفتاری آن و حالت‌های مختلف واژه مزبور، توضیحات روشن و قابل فهمی ارائه شده است. همچنین، علاوه بر تبیین نحوه کاربرد واژه و ذکر نکات لازم، مثال یا مثال‌های کاربردی و ملموس آن واژه در جمله یا عبارات بیان شده‌اند تا فراگیر، ضمن درک صحیح از واژه و کاربرد آن، الگوی مناسبی در اختیار داشته باشد تا براساس آن، جملات کتاب را بازتولید نموده و از آن واژگان در خلق جملات مشابه کمک بگیرد. 

۷-موضوعات متنوع دروس، امکان پاسخگویی به انواع سؤالات آزمون آیلتس در بخش مهارت گفتاری را فراهم می‌آورد.

۸-هر درس با سؤالاتی که ذهن را به چالش می‌کشد و فرد را برای یادگیری آماده می‌کند، شروع می‌شود و سپس نکات و استراتژی‌های کاربردی که منجر به فراگیری بهینه و کسب نمره بیشتر در آزمون‌های مختلف به‌ویژه آزمون آیلتس می‌شود، ارائه می‌شوند. در ادامه، ذیل عنوان‌های فرعی اصطلاحات و واژگان مربوطه مطرح و در نهایت کیو کارت و واژگان و اصطلاحات مکالمه‌گشا ارائه می‌شوند.

۹- توضیحات آغازین هر درس و واژگان و اصطلاحات موضوعی به همراه الگوهای ارائه شده در پایان هر درس باعث بالا بردن اعتماد به نفس در پاسخگویی به سوالات در محیط واقعی بومی زبان، محیط آزمون آیلتس یا آزمون‌های مشابه و یا حتی مصاحبه‌های سنجش مهارت زبانی می‌شوند.
کتاب مزبور، محدود به افراد خاصی که قصد شرکت در آزمون‌های آیلتس یا تافل دارند، نمی‌شود و برای تمام فراگیران زبان مفید و سودمند است، به‌ویژه کسانی که به دنبال تقویت مهارت گفتاری و بالابردن دانش واژگانی خود هستند.

در پایان کتاب نیز چهار نمونه آزمون مهارت گفتاری گنجانده شده که فراگیران را در درک صحیح الگوی آزمون بخش گفتار یاری می‌کند. علاوه بر این به همراه این کتاب یک حلقه فشرده حاوی فایل‌های صوتی فصل‌های مختلف نیز عرضه می‌شود.

کتاب «Tips and Topics for IELTS Speaking» در ۲۸۵ صفحه به بهای ۹۰ هزار تومان از سوی انتشارات دانشگاه امام صادق (ع)، راهی بازار نشر دانشگاهی شده است

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار