تاریخ انتشار :

رئیس موقت شورای جهانی کلیساها

تشکر رئیس موقت شورای جهانی کلیساها از رئیس حوزه های علمیه ایران

دکتر یوان سائوکا، کشیش و رئیس موقت شورای جهانی کلیساها در نامه‌ای پاسخ تبریک صمیمانه آیت الله اعرافی به مناسبت سال نو میلادی، مدیر حوزه‌های عملیه ایران را داده و به همکاری دو جانبه در سال جدید تاکید کرد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  کشیش یوان سائوکا، رئیس موقت شورای جهانی کلیساها در ژنو، پاسخ نامه صمیمانه آیت الله اعرافی، رئیس حوزه‌های علمیه را که به مناسبت کریسمس و تبریک سال نو میلادی ارسال شده بود، را به صورت زیر فرستاد:

با سلام و درود از شورای جهانی کلیساها در ژنو،  صمیمانه متشکرم برای نامه شما که در آن با مهربانی برای کریسمس و سال نو میلادی تبریک گفتید.

در آغاز ۲۰۲۱ برای شما به عنوان رئیس حوزه‌های علمیه، آرزوی موفقیت می‌کنم. همانا آموزش رهبران و معلمان آینده در جوامع مذهبی ما یک کار حیاتی است. ما در کار خود در شورای همکاری جهانی کلیساها تلاش می‌کنیم رهبران و معلمان نوظهور را در کلیساهای خود تشویق کنیم تا دانش عمیقی از سنت‌های مذهبی و ظرفیت شرکت در گفتگو و همکاری بین‌مذهبی را به نفع جهان گسترش دهند.

در شورای جهانی کلیساها ما بسیار خوشحالیم که یک فرایند گفتگوی طولانی مدت با مرکز گفتگوی بین دینی و بین فرهنگی در تهران برقرار کرده‌ایم. در اکتبر سال ۲۰۲۰ این امتیاز را داشتم که به مناسبت ۲۵ سال گفتگوی خود با عالیجنابان دکتر ابوذر ابراهیمی ترکمان از سازمان فرهنگ و مذهب اسلامی و دکتر محمد مهدی تسخیری از مرکز گفتگوی بین دینی و بین فرهنگی دیدار کنم.

گزارشی از این دیدار را می‌توان در اینجا یافت:

https://www.oikoumene.org/news/wcc-and-center-for-interreligious-and-interculturaldialogue-commemorate-۲۵-years-of-fruitfuldialogue?utm_medium=facebook&utm_source=dlvr.it

یک پروژه مهم در کارهای اخیر ما در زمینه روابط بین ادیان در شورای جهانی کلیساها تولید سندی با عنوان « خدمت به جهانی زخمی در همبستگی بین‌ادیانی: دعوت مسیحیان به تأمل و اقدام فرای کرونا» است. ما بسیار خوشحالیم که همکاران ما در تهران در حال کار بر روی ترجمه این سند به فارسی هستند.

ما امیدواریم که این سند مورد توجه شما و همکاران قرار گیرد. اطلاعات بیشتر را می‌توان در اینجا یافت:

https://www.oikoumene.org/resources/documents/serving-a-wounded-world-in-interreligioussolidarity-a-christian-call-to-reflection-and-action-during-covid-۱۹-and-beyond

در ادامه برای مردم ایران در این زمان دعا می‌کنیم تا از چالش‌هایی که ادامه دارند، سربلند بیرون بیایند. به یاری خدا ، کار ما در سال ۲۰۲۱ به عدالت و صلح بیشتر و درک و احترام متقابل عمیق‌تر بین ملت‌های جهان کمک کند.

ژنو، ۵ ژانویه ۲۰۲۱

کشیش، پروفسور و دکتر یوان سائوکا

دبیر کل موقت شورای جهانی کلیساها

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار