تاریخ انتشار :

رپورتاژ خبری 2

آیا سفرهای هوایی در زمان کرونا امن است؟

یکی از مهمترین سوالاتی که ذهن توریستها و گردشگران را به خود درگیر کرده، این است که آیا سفرهای هوایی در زمان کرونا امن است؟ تا چه اندازه می توان به خرید بلیط هواپیما و استفاده از این وسیله نقلیه برای سفر در زمان کرونا اطمینان داشت؟

هیچکدام از مسافران دوست ندارند در این اوضاع نابسامان مسافرت های درون شهری و برون شهری به ویروس کرونا مبتلا شوند. از این رو بسیاری از آنها هواپیما را برای سفرهای خود دور و نزدیک انتخاب می کنند. یکی از مهمترین سوالاتی که ذهن توریستها و گردشگران را به خود درگیر کرده، این است که آیا سفرهای هوایی در زمان کرونا امن است؟ تا چه اندازه می توان به خرید بلیط هواپیما و استفاده از این وسیله نقلیه برای سفر در زمان کرونا اطمینان داشت؟

در این مطلب با ما همراه باشید تا بتوانید با تکیه بر گزارشات و تحقیقات بنیاد IATA و نهادهای پزشکی گوناگون مانند MIT به پاسخ سوالات ذهنی خود برسید.

نگران هوای داخل کابین نباشید!

از جمله نکات مهمی که می تواند در زمان استفاده از هواپیما در زمان کرونا اهمیت داشته باشد، کیفیت هوا در داخل کابین هواپیما است. کیفیت هوا، به پاک و استرلیزه بودن و فیلتر شده بودن هوایی گفته می‌شود که در داخل کابین هواپیما هنگام سفر جریان خواهد داشت.  با توجه به اظهارات MIT Medical جریان هوایی که در داخل هواپیما جریان دارد، کیفیت بالا و مناسبی را در زمان پرواز دارا می باشد.

 

هوایی که در کابین هواپیما جریان دارد در حقیقت کیفیت بسیار بالایی دارد. هر دو تا چهار دقیقه، کل هوای موجود در کابین تعویض می‌شود و هوای تازه جریان پیدا می‌کند. هوا جریانی عمودی دارد. از دریچه‌های بالایی هواپیما هوا وارد می‌شود و از کف هواپیما خارج خواهد شد.

 

داخل کابین هواپیما ممکن است دارای میکروب ها و ویروس های زیادی باشد که شما را بیمار کند. یکی از این ویروس ها که تمامی جهان با آن دست و پنجه نرم می کنند، کرونا است. تعداد زیادی مسافر در یک فضای بسته نشسته اند و از هوای داخل کابین تنفس می کنند. بهتر است وسایل بهداشتی شخصی با خود به همراه بیاورید تا در هنگام لزوم از آن استفاده کنید. ژل های ضد عفونی کننده دست، کرم های مرطوب کننده، ماسک، داروهای ضروری که تجویز پزشک هستند، کمک می کند تا پرواز ایمن تری را از جهت حفظ سلامت پشت سر بگذارید.” (منبع)

نکته جالب درباره هوای داخل کابین هواپیما تعویض دو تا چهار دقیقه آن به طور کلی می باشد. با توجه به فیلترهایی که در درون هواپیما وجود دارد نصف هوای موجود در کابین به بیرون رانده شده و مابقی آن توسط فیلترهای HEPA تصفیه خواهد شد. این فیلترها تا ۹۹.۹۷ درصد ذرات را فیلتر کرده و هوای تازه را برای مسافران فراه می سازد.

 

چند نفر در زمان استفاده از هواپیما به ویروس کرونا مبتلا شده اند؟

مسافران زیادی هستند که در زمان کرونا با رزرو بلیط هواپیما به مسافرت پرداخته اند. سوال مهم اینجاست، چه تعداد از این مسافران در زمان استفاده از هواپیما به ویروس کرونا مبتلا شده اند؟ برای رسیدن به این آمار در شرکت های هواپیمایی آمار دقیقی وجود ندارد.

 

اما با توجه به امری که سازمان IATA که سازمانی بین‌المللی و فعال در زمینه سفر هوایی ارائه داده از بین ۱.۲ میلیارد مسافری که با انتخاب بلیط هواپیما به مسافرت پرداخته اند، تنها ۴۴ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند. اشاره کرد که در طول سفر هوایی خود به کرونا مبتلا شده‌اند. این آمار نشان می دهد از بین هر ۲۷ میلیون نفر تنها یک نفر به ویروس کرونا مبتلا شده است.

 

هواپیما کاملا امن است؟

با توجه به آماری که در مطب بالا به شما دادیم، سفرهای هوایی می تواند آمار ابتلا به ویروس کرونا را کاهش دهد. با توجه به تمامی این آمار و تکنولوژی هایی که در هواپیما قرار دارد باید در مسافرت با هواپیما #ماسک_بزنیم و بهداشت فردی و محیطی مانند شستن دستان و استفاده از دستکش را به بهترین شکل اجرا نماییم.

 

در سفرهای هوایی به کرونا مبتلا نمی شویم؟

با تمام توضیحاتی که داده شد، امکان ندارد که در سفرهای هوایی به کرونا مبتلا نشد و مراقبت های ازن را انجام نداد. در تمام شهر و وسایل نقلیه امکان ابتلا به ویروس کرونا وجود دارد. فرقی نمی کند با تهیه بلیط هواپیما، بلیط قطار، بلیت اتوبوس یا خودرو شخصی به مسافرت بپردازید، ویروس کرونا در همه جا در کمین شما است. بنابراین بهتر است در این بازه زمانی #درـخانهـبمانیم. خانه امن ترین جا برای محافظت از جان خود و خانواد است.

چنانچه قصد سفر دارید و مسافرت شما جز سفرهای ضروری است، حتما اوضاع مبدا و مقصد شهرهای مورد نظر خود را بررسی نمایید. رعایت موارد بهداشتی را نیز در دستور کار قرار دهید. جهادگران سلامت دست در دست هم داده اند تا شر این ویروس را از شر ایران عزیز ما راحت کنند. ما نیز باید به این عزیزان با رعایت اصول بهداشتی و نرفتن به مسافرت کمک کنیم. اگر قصد مسافرت دارید و از سلامت جسمی و بدنی خود مطمئن هستید، می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما به سایت تیک بان مراجعه نمایید.

 

سایت های معتبر در زمینه بلیط هواپیما

سایت های تیک بان، علی بابا، قاصدک و مستر بلیط از جمله سایت های معتبر و ایمن در زمینه ارائه بلیط هواپیما هستند. برای خرید بلیط هواپیما کافی است کلمه https://tikban.com/ را جستجو کنید و بعد از گذراندن مراحلی که در قسمت بالا به آن اشاره شد، بلیت خود را دریافت نمایید.

تیک بان به عنوان سایت معتبر خرید بلیط هواپیما با بیش از ۹۰۰ ایرلاین در ایران و اقصی نقاط جهان همکاری کرده و توانایی اسکان مسافران خود در بهترین هتل های ایران و جهان را دارد. سایت تیک بان از سال ۱۳۹۳ فعالیت های مربوط به حمل و نقل در سفرهای هوایی را آغاز کرده است.

این سایت فروش بلیط پروازهای داخلی و خارجی، زیر مجموعه شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی هفت اورنگ بوده که دارای گواهینامه انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی یاتا (IATA)، گواهینامه انجمن تورگردانان ایران و نماد دو ستاره اعتماد الکترونیک می باشد.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار