تاریخ انتشار :

دالاس

برگزاری کمپین ۶ هفته‌ای آشنا سازی مردم با حجاب اسلامی در دالاس

با اعتقاد به اینکه گفتگو رمز تفاهم متقابل است ، یک گروه مسلمان آمریکایی در دالاس بیلبوردی را همراه با یک مرکز تماس برپا کرده است تا باورهای غلط منفی مرتبط با حجاب و زنان مسلمان را پاک کند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) مسلمانان آمریکایی در دالاس، به منظور آشناسازی مردم با حجاب اسلامی، بیلبوردی را نصب کرده‌اند. علاوه بر این، آن‌ها یک کمپین ۶ هفته‌ای تبلیغاتی به منظور آشناسازی مردم با حجاب اسلامی برگزار کرده‌اند.

راه اندازی بیلبورد تنها ابتکار عمل این گروه مسلمان نبود ، آن‌ها همچنین غرفه‌هایی را در اطراف تگزاس برپا کرده‌اند تا به کسانی که درباره اسلام  مسلمانان سئوالاتی دارند پاسخ بدهند.

رومان صدیق ، نماینده مرکز اسلامی دالاس، نماینده مرکز اسلامی آمریکای شمالی، اظهار داشت: برای اینکه مردم را با دلایل حجاب و معنای واقعی آن آشنا سازیم، چه راهی بهتر از آموزش است؟

صدیق درباره غرفه ها گفت: آنها می‌توانند به مدت یک روز در غرفه‌های ما حجاب را امتحان کنند. آنها از ما سوال کردند که چرا این لباس را می‌پوشیم و زنان مسلمان چه حقوقی دارند. شگفت‌آور بود که ما چقدر بازخورد مثبت دریافت کردیم و افراد کمی از ایمان ما می‌دانستند.

با بالا رفتن بیلبورد ، تماس‌های زیادی با این مرکز گرفته شد و تماس گیرندگان دلشان می‌خواست درباره اسلام بدانند و بسیاری سئوالات واقعی درباره حجاب پرسیدند. در مقابل نیز برخی از این خط تماس به منظور خالی کردن خشم‌شان از مسلمانان استفاده کردند. با این حال اعضای مرکز معتقدند که بهترین راه برای درک متقابل گفتگو است.

صدیق در این باره گفت: با ما تعامل کنید و درگیر شوید. این تنها راه رسیدن به درک بهتر یکدیگر است.

گفتنی است این نخستین باری نیست که این سازمان کمپین‌هایی را برای اسلام‌شناسی تشکیل می‌دهد. در فوریه ۲۰۱۹ ، این گروه یک کمپین بیلبورد برای آگاهی دادن به مردم در مورد حجاب و مقابله با عقاید غلط ناشی از سیاست برگزار کرد.

کمپین دیگری با عنوان «مرد صادق» در سال ۲۰۱۷ برای آموزش آمریکایی‌ها در مورد سیره واقعی حضرت محمد (ص) آغاز شد.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار