تاریخ انتشار :

سازمان «ثروت اسلامی کانادا»

در کانادا سرمایه‌گذاری حلال و اسلامی یک چالش اساسی است

اعضای سازمان «ثروت اسلامی کانادا» یک شرکت مشاوره مالی اسلامی در وینیپگ کانادا می‌گویند، پیدا کردن شیوه‌های سرمایه‌گذاری حلال و اسلامی، چالش بزرگی محسوب می‌شود.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از wealthprofessional،  سازمان «ثروت اسلامی کانادا» ، شرکت مشاوره مالی اسلامی در وینیپگ به دنبال راهی برای سرمایه گذاری حلال برای مسلمانان در این کشور است تا شرایطی برای سرمایه‌گذاری به وجود بیاید که با ارزش‌های دینی آن‌ها همسویی داشته باشد.

هر فرد در هنگام سرمایه گذاری با شرایط منحصر به فردی روبرو می‌شود، مسلمانان نیز که ضابطه‌های مذهبی متعددی دارند، در هنگام سرمایه گذاری با موانعی روبرو می‌شوند و به چفته جسی رایتبرگر، یکی از بنیانگذاران این سازمان، آن‌ها به دنبال پیروی از قوانین حلال هستند.

رایتبرگر توضیح داد: بزرگترین چالشی که مسلمانان هنگام سرمایه‌گذاری با آن روبرو می‌شوند سرمایه گذاری در چیزی است که با ارزش‌های دینی آنها همسو نباشد. مسلمانان در اسلام مجاز به بهره گرفتن نیستند و از هر راهی نیز نمی‌توانند کسب درآمد کنند.

وی با توضیح اینکه مسلمانان مجاز به سرمایه‌گذاری بر روی مواردی چون الکل ، قمار ، تنباکو ، اسلحه و مهم‌تر از همه رباخواری نیستند گفت: وقتی که به سرتاسر موارد سرمایه‌گذاری‌های کشوری نگاه می‌کنیم به یک تشکیلات ریزبینانه لازم است که مراقب باشد چنین مواردی رعایت شوند.

این مقام حقوقی گفت او از اوایل سال ۲۰۱۳ در صنعت دارایی بوده است ، کمی قبل از اینکه در سال ۲۰۱۴ به دین اسلام روی آورد. وی گفت یکی از فعالیت‌هایش  پس از اسلام آوردن، تبدیل سازی جامعه جدید خود (مسلمانان) به مشتری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: من تحقیقاتی انجام دادم و توانستم خدماتی به مشتریان ارائه دهم که همچنان به ارزش‌های دینی آن‌ها همراه باشد.

شراز علی یکی از شرکای او می‌گوید: سرمایه‌گذاری حلال و اسلامی در اینجا یک چالش است.

او گفت: من در تمام زندگی خود با مشاوران مالی زیادی برخورد کرده ام و ثروت اسلامی کانادا قطعاً فرصتی نادر و منحصر به فرد برای مسلمانان در بدست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد سهام‌های حلال است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار