تاریخ انتشار :

پاکستان

۸۰ درصد بازار حلال توسط کشورهایی که عضو سازمان اسلامی نیستند اداره می شود

مشاور نخست وزیر پاکستان در امور اصلاحات و ریاضت اقتصادی در سخنانی اظهار داشت که ۸۰ درصد بازار حلال توسط کشورهایی که عضو سازمان همکاری اسلامی نیستند اداره می شود و این مسئله ای است که باید مورد توجه کشورهای اسلامی قرار بگیرد.

به گزارش سایت رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از « pakobserver»، مشاور نخست وزیر پاکستان در امور اصلاحات و ریاضت اقتصادی در سخنانی اظهار داشت که ۸۰ درصد بازار حلال توسط کشورهایی که عضو سازمان همکاری اسلامی نیستند اداره می شود و این مسئله ای است که باید مورد توجه کشورهای اسلامی قرار بگیرد.

 

دکتر «عشرت حسین» در سخنرانی هنگام ارائه گزارش وضعیت اقتصاد جهانی اسلامی به میزبانی مرکز تعالی مالی اسلامی کراچی به این مسئله اشاره کرد.

این رویداد با همکاری شورای توسعه حلال پاکستان و با مشارکت «دینار استاندارد»، یک شرکت تحقیقاتی و مشاوره ای مستقر درامریکا برگزار شد.دکتر عشرت در ادامه توضیح داد که پاکستان و دیگر کشورهای مسلمان می توانند بازیگران اصلی این صنعت دو تریلیون دلاری باشند.

 وی افزود: : مواد غذایی ،دارویی و آرایشی حلال جهانی  ۲۵۵ میلیارد دلار صادرات دارد و فرصتی فوق العاده برای استفاده صادر کنندگان پاکستانی و دیگر کشورهای اسلامی فراهم می کند.

عشرت همچنین گفت: در حال حاضر صادرات ما در این بخش فقط ۲٫۶ میلیارد دلار است (برآورد در سال ۲۰۱۹) که تنها ۱٪ از این فرصت است.وی یادآور شد که با تمرکز استراتژیک در این بازارهای صادراتی به طور قطع پاکستان می تواند صادرات خود در بازار حلال را رشد دهد.

مشاور نخست وزیر پاکستان در امور اصلاحات و ریاضت اقتصادی همچنین گفت: در این وضعیت بی ثبات اقتصادی ،اقتصاد اسلامی با اکوسیستم اخلاقی و شفاف ، همچنان به عنوان یک ستون قدرت و تضمینی برای آینده بهتر باقی مانده است.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار