تاریخ انتشار :

موسسه «ایمان و خیر عمومی» کانادا

اجرای برنامه مساجد سبز با اهداف محیط زیستی در کانادا

موسسه «ایمان و خیر عمومی» در راستای تعهد برای همکاری با شرکای میان ادیانی به منظور ایجاد جوامع پایدار همکاری جدید خود را با یک موسسه اسلامی -محیط زیستی برای سبز کردن مساجد کانادایی آغاز کرده است.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از «muslimlink»، موسسه «ایمان و خیر عمومی» در راستای تعهد برای همکاری با شرکای میان ادیانی به منظور ایجاد جوامع پایدار همکاری جدید خود را با  « EnviroMuslims»برای سبز کردن مساجد کانادایی آغاز کرده است.اسلام برای محیط زیست اهمیت بسیار زیادی قائل است و شرکت در مراقبت از کره زمین را وظیفه شرعی مسلمانان می داند.

 

 به همین ترتیب ، علاقه فزاینده رهبران اسلامی در مساجد کانادا برای انجام اقدامات پایدار و نیاز به حمایت و راهنمایی برای تعیین و دستیابی به این اهداف وجود دارد.

به کمک بودجه سخاوتمندانه ارائه شده توسط بنیاد درخت زیتون ، برنامه مساجد سبز کانادا با هدف پرداختن به این علاقه و توانمند سازی تیم های مدیریت مساجد و همچنین بازدید کنندگان برای درک مسائل زیست محیطی به خوبی در حال اجرا شدن است.

 

«میشل سینگ» ، مدیر اجرایی موسسه «ایمان و خیر عمومی» در این باره می گوید: هدف کلی این است که درک کنیم که مساجد کانادا به چه نوع پشتیبانی برای ایجاد پایداری در عملیات خود برای کمک به محیط زیست نیاز دارند.

 

یکی از منابعی که این پروژه توسعه خواهد داد،جعبه ابزاری مخصوص مساجد کانادا برای بهبود روشهای پایدار ، کاهش انتشار کربن و کاهش هزینه ها طراحی شده است.گفتنی است، بیش از یک میلیون مسلمان در کانادا و بیش از ۹۰۳ مسجد در این کشور وجود دارد.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار