تاریخ انتشار :

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

انتشار شماره‌ جدید دو نشریه «اکو آو اسلام» و «الوحده» با محوریت شهید سلیمانی

مؤسسه بین‌المللی الهدی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شماره‌ ۲۷۱ نشریه «اکو آو اسلام» و شماره ۳۶۸ «الوحده» را با محوریت «مکتب سلیمانی» منتشر کرد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سرمقاله این شماره از مجله الوحده به قلم حجت‌الاسلام محمد اسدی‌موحد با این جمله آغاز می‌شود که «سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، سردار دلها، با نگاه‌هایی به تیزی شمشیر ذوالفقار و قدم‌هایی به استواری سرو، شهادت را ره‌توشه خود و نام خود را جاودان کرد».

شهید قاسم سلیمانی در چند سطر به قلم حجت‌الاسلام کاظم العبادی الناصری، از نزدیکان حاج قاسم در عراق، به ابعاد شخصیتی حاج قاسم از ولادت تا شهادت می‌پردازد و به موضوعاتی همچون شهادت و نگاه حاج قاسم به امت اسلام اشاره دارد.

ابعاد سیاسی ترور حاج قاسم و ابومهدی المهندس مقاله‌ای بلند است که به موضوع ترور این شخصیت‌ها به شکل مطول می‌پردازد و این اقدام خبیث را در بعد نظامی، فرهنگی و اجتماعی مورد بررسی قرار می‌دهد.

نویسنده و پژوهشگر شناخته شده آمریکایی، گراهام فولر نیز ترور شهید سلیمانی را طبق قوانین بین‌المللی، اقدامی متخصامانه دانسته و از این منظر نظام جامعی را ارائه کرده است.

مکتب الگوساز، نوشته عالم اهل تسنن، عیسی البرزنجی نیز بیش از هر چیز خواننده را به این فهم این نکته وا می‌دارد که حاج قاسم مرز میان ملیت‌ها و قومیت‌ها را در نوردیده بود.

«ترور سردار سلیمانی از سوی آمریکا و قانون بین‌الملل»، «دلنوشته‌ای برای حاج قاسم سلیمانی» و«سردار شهید قاسم سلیمانی از دیدگاه شخصیت‌های خارجی» از دیگر مطالب این شماره از نشریه است.

بعثت، غدیر، عاشورا و مهدویت، چهار عنصر اصلی در سیر تاریخی مکتب شهید سلیمانی، مطلبی از زبان جناب دکتر سوقندی، مشاور محترم وزیر ارشاد در امور ایثارگران است.

«مهمترین ویژگی‌های اخلاقی شهید سلیمانی از زبان هم‌رزمش» مطلب دیگری است که مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام سعادت‌نژاد در آن، سردار سلیمانی را مجاهدی بی‌قرار و سرباز ولایت می‌داند که عمری را در رکاب امام راحل و مقام معظم رهبری ثابت قدم ماند.

ویژگی‌های مکتب حاج قاسم از زیان سید‌حمید‌رضا قریشی به توصیف و بیان مشخصه‌های این مکتب انسان‌ساز می‌پردازد.

سردار غیاثی راد در مصاحبه‌ای مفصل به این نکته کلیدی اشاره می‌کند که برای شناخت این جهان‌مرد، باید به دشمنانش رجوع کرد. ایشان سپس به بررسی شخصیتی حاج قاسم و نقشه‌های دشمن برای ترور این مرد بزرگ می‌پردازد.

در ادامه نیز، مقالات متنوعی درباره حاج قاسم و رفیق راه و هم‌رزم او ابومهدی المهندس وجود دارد که بسیاری از آنها برای اولین بار مطرح شده و برای خوانندگان حاوی نکات ارزشمندی خواهد بود.

این شماره از مجله الوحده که در ابتدا قرار بوده ویژه شهید حاج قاسم باشد، با شهادت دانشمند بزرگ هسته‌ای فخری‌زاده همزمان شد و به همین دلیل، در صفحاتی چند به این موضوع مهم نیز پرداخته است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار