تاریخ انتشار :

پاکستان

درخواست پاکستان ازگوگل و ویکی پدیا برای حذف نتایج جستجو های گمراه کننده مرتبط با اسلام

دولت پاکستان تهدید کرد که به خاطر انتشار محتوای «ضداسلامی» و «گمراه کننده» پیرامون اسلام و قرآن مجید و همچنین کاریکاتورهای موهن پیامبر اسلام (ص)؛ از گوگل و ویکی‌پدیا شکایت خواهد کرد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از menafn، اداره مخابرات پاکستان اخطاریه‌هایی علیه «ویکی ‌پدیا» و «گوگل » صادر کرده و تهدید کرد که به خاطر انتشار «محتوای شرورانه» علیه این دو پلتفرم شکایت خواهد کرد.

در یک اطلاعیه مطبوعاتی که روز جمعه اعلام شد، مقامات مقامات پاکستانی گفتند که شکایاتی دریافت کرده است که مربوط به «نتایج جستجوی گمراه کننده مرتبط اسلام» و بارگذاری یک نسخه غیرمعتبر از قرآن کریم است که توسط «مسلمانان احمدیه» در فروشگاه «گوگل پلی» قرار گرفته است.

در بیانیه آمده است که این اداره  چنین مسائلی را بسیار جدی تلقی کرده و با مراجعه به گوگل درخواست حذف سریع این محتوا را کرده است.

این اخطاریه‌ها تحت عنوان قانون ۲۰۲۰ «حذف و مسدود کردن محتوای غیرقانونی آنلاین» برای این سایت‌ها صادر شده است.

این نهاد افزود :  شکایات دیگری نیز در رابطه با بارگذاری کاریکاتورهای موهن پیامبر اکرم (ص) و انتشار «اطلاعات گمراه کننده ، غلط و فریبکارانه» از طریق مقالات منتشر شده در ویکی پدیا شده است. فردی به نام میرزا مسرور احمد که خودش را مسلمان معرفی کرده این اطلاعات را منتشر کرده است

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار