تاریخ انتشار :

موسسه «نیوزیلند چند فرهنگی»،

درخواست اجرای قوانین سخت گیرانه بر ضد حملات اسلام‌هراسی در نیوزیلند

سازمان «نیوزیلند چندفرهنگی»، حملات اسلام‌هراسی اخیر در این کشور را محکوم کرده و خواستار قوانین سختگیرانه‌تر در مورد حملات با انگیزه نفرت شده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از stuff، موسسه «نیوزیلند چند فرهنگی»، یک موسسه فرهنگی بومیان دو حادثه آشکار اسلام‌هراسی و نژادپرستانه اخیر در انیورکارگیل و کویینزتاون را در این هفته به شدت محکوم کرده و خواسته قوانین سختگیرانه‌تر در مورد حملات با انگیزه نفرت شده است.

روز سه شنبه پوسترهایی با کاریکاتورهای موهن پیامبر اسلام (ص) در مرکز اسلامی کویینزتاون پخش شدند. به علاوه یک بیلبورد تبلیغاتی در اینورکارگیل نیز با اسپری رنگ مخدوش شده بود.

پانچا نارایان ، رئیس «سازمان نیوزیلند چندفرهنگی» ، این اقدامات را حقیر ، هشدار دهنده و غیر قابل قبول خوانده و گفت:  نیوزیلند از برخی جهات راه طولانی را طی کرده است ، اما هنوز کارهایی در پیش داریم.

نارایانان گفت که دولت نیوزیلند سال‌هاست که توسط نهادهای مستقل مانند کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل برای بهبود قوانین برای سخنرانی‌های نفرت‌محور تحت فشار قرار گرفته است.

وی گفت: اینها تغییراتی است که دولت قبلاً علناً به آنها متعهد شده است و هیچ بهانه ای برای عمل نکردن به آنها ندارند.نارایانان گفت: حوادثی از این دست به ویژه برای جوامع مهاجر سخت است و اغلب احساسات و انزوا را تقویت می کند.

وی همچنین از نیوزیلندی‌ها و مهاجران خواست که جرم نفرت را به پلیس گزارش دهند.

منبع:حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار