تاریخ انتشار :

حرم امام رضا علیه السلام

تشرف ۳۵ اسپانیایی زبان به دین مبین اسلام در سال ۹۹

متقاضیان تشرف به اسلام بعد از آشنایی اولیه با اسلام از طریق صفحات فضای مجازی با محتواهای دینی همچون تطبیق مباحث اعتقادی اسلام و مسیحیت، بیان زیبایی‌های دین اسلام و سیره رسول اکرم(ص)، ترجمه آیات قرآن تمایل خود را به پذیرش دین اسلام ابراز می‌کنند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به یمن وجود مبارک امام رئوف است که هزاران هزار زائر و مجاور در منزلی که خداوند به آن قدر و منزلت بخشیده، پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان را یاد می‌کنند و آنها را می‌ستایند (فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَ یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ یُسَبِّحُ لَهُ فِیها بِالْغُدُوِّ وَ الْآصالِ «آیه ۳۶ سوره نور») و همین قدر و منزلت است که نگاه جهان را معطوف به این قبلگاه عاشقان کرده و محبان را در آغوش گرم خود پناه داده.

حرم مطهر امام رضا(ع) به دلیل فضای ملکوتی همواره مورد توجه ویژه تازه مسلمانان قرار داشته؛ بعد از انقلاب اسلامی که رسیدگی به امور تازه مسلمانان به اداره ارتباطات اسلامی و امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی محول شد، غیرمسلمانانی که علاقمند بودند به دین اسلام تشرف یابند پس از آشنایی با اصول و مبانی اسلام و مکتب تشیع، در صورت تمایل قلبی با ادای شهادتین در محضر یکی از روحانیون به دین مقدس اسلام و مذهب تشیع مشرف می‌شدند.


این روند از آن زمان ادامه داشت تا همین یک سال گذشته. با ورود ویروس ناخوانده کرونا به کشور که همه چیز متاثر از حضورش شد، حضور مسلمانان و غیر مسلمانان غیر ایرانی هم به حرم مطهر متوقف شد.
اما مدیریت امور زائران غیرایرانی با توجه به شرایط حاکم در کشور، زمینه‌ای را در فضای مجازی فراهم آورد تا هر تازه مسلمانی که تمایل دارد شهادتین را در جوار بارگاه منور رضوی قرائت کند با زیارت مجازی این امکان برایش مهیا شود.
آن طور که سید محمدجواد هاشمی نژاد مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی، می‌گوید: از یک سال و نیم گذشته که بخش زبان اسپانیایی در مدیریت امور زائران غیرایرانی راه اندازی شده است، ۳۵ نفر از مخاطبان اسپانیایی زبان از کشورهای آمریکای شمالی و مرکزی طی ارتباط مجازی با حرم مطهر رضوی به دین مبین اسلام تشرف یافته اند.


از این تعداد ۲۸ نفر از کشورهای کلمبیا، ونزوئلا، اسپانیا، مکزیک، پاراگوئه، شیلی، نیکاراگوئه و لبنان هستند که از ابتدای سال جاری مسلمان شده‌اند که ۶۵ درصد آنها را بانوان تشکیل می دهند.


وی می‌افزاید: متقاضیان تشرف به اسلام بعد از آشنایی اولیه با اسلام از طریق صفحات فضای مجازی با محتواهای دینی همچون تطبیق مباحث اعتقادی اسلام و مسیحیت، بیان زیبایی‌های دین اسلام و سیره رسول اکرم(ص)، ترجمه آیات قرآن تمایل خود را به پذیرش دین اسلام ابراز می‌کنند.


هاشمی‌نژاد می‌گوید تشرف به اسلام با پذیرش قلبی متقاضیان از طریق بیان شهادتین طی ارتباط تصویری با فضای حرم مطهر رضوی انجام و ادامه ارتباط با این تازه مسلمانان با ارسال قرآن کریم و کتاب‌هایی با موضوع دین اسلام و احکام آن به زبان اسپانیایی انجام می‌پذیرد؛ همچنین علاوه بر ارتباط از طریق فضای مجازی محصولات فرهنگی با محتواهای اعتقادی و آموزش احکام برای آنان ارسال می‌شود.


هاشمی‌نژاد ابراز می‌کند: زمینه‌های تشرف به اسلام تعداد ۱۵ نفر از این افراد در سال میلادی جاری از طریق ارتباط حرم مطهر با یک مرکز اسلامی در السالوادور و نشر محتواهای ارسالی فراهم شده و بیان شهادتین همگی طی ارتباط مستقیم تصویری با حرم مطهر انجام گرفته است.

 
 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار