تاریخ انتشار :

محمد عرب

گفتگو با خواننده تواب ایرانی مقیم آمریکایی در نمایشگاه قرآن؛

در شب میلاد سبط اکبر امام حسن مجتبی بخش رهیافتگان میزبان محمد عرب خواننده ایرانی مقیم آمریکا بود کسی که به گفته خودش در ۲۷سالگی با معجزه قرآن دوباره مسلمان وشیعه شد و از آن به بعد زندگی خود را وقف نشر اسلام در قالب خواندن سرود و ترانه های دینی کرد تا عطش مردم انگلیسی زبان را درباره حقیقت اسلام و اهل بیت برطرف نماید.

 

1362697_435-170x135

 

شما بارها گفته اید من با معجزه قرآن دوباره مسلمان شیعه شدم چرا؟

به گزارش رهیافتگان: این داستان مربوط به دورانی است که جوانتر بودم. ما ازخانواده مرفه ای بودیم که مقیم لوس آنجلس شدیم به دلیل ضعف فضای دینی ومحیطی خانوادگی کم کم جوانی غیرمذهبی شده بودم مانند جوان های آمریکایی بودم. یک بار می خواستم برای شرکت در کارناوال بزرگ ومعروفی به ریودوژانیروی برزیل بروم. خواهر بزرگم وقتی فهمید عازم سفر هستم گفت بیا تا از زیر قرآن ردت کنم به اوگفتم چرا این خرافات چیست؟ گفت درایران از بزرگترها دیده ام که مسافر را زیر قرآن رد می کرده اند تا سلامت باشند من به احترام او حرفی نزدم وقبول کردم . قرآن ترجمه فارسی داشت از او گرفتم تا به وقت برگشت خواهرم را متقاعد کنم. شب در هتل بودم برای این که چشمم خسته شود قرآن را باز کرد و دو صفحه اول آن را خواندم وآن را بستم دوباره قرآن را باز کردم وهمان جا را خواندم تا سیزده بار این دوصفحه را مرورکردم انگار تلنگری به قلبم خورد. فردای آن روزبه جای رفتن به کارناوال، قرآن را برداشتم و به جنگل های برزیل رفتم و همین طور به جلو می رفتم ومدام قران می خواندم وگریه می کردم که خدایا چرا من زودتر با این کتاب آشنا نشدم یک ماه تمام در آن فضا بودم به طوری که سفر یک هفته ای من یک ماه طول کشید و خواهرم نگران شده بود وپلیس اینترپل به دنبال بود وقتی که برگشتم تازه فهمیدم ماه رمضان بوده وسه شبی که بیشتر ازهمه ملتهب وگریان بودم شبهای قدر که خدا به من لطف کرده وبا معجزه قران دوباره مسلمان شدم.

بعد ازآن تحول بزرگ، سبک زندگی شما چه تغییری کرد؟

کاملا زندگی من به برکت قرآن زیرو رو شده بود وقتی به خانه برگشتم تمام آلات موسیقی ومشروبات الکلی و هرچیزی که رنگ و بوی دینی نداشت را ازخانه بیرون ریختم تا قبل ازآن به همه اسمی صدایم می کردند ولی گفتم اسم من محمد است و افتخار می کنم همه هم من را به همین نام صدا کنند. قبل ازآن به بار و لاس وگاس و فضاهای این چنینی رفت وآمد داشتم که دیگر ترک کردم و دوستان و اطرافیان قبلی ام که من را متحول دیدند با من قطع رابطه کردند.

چطور این رویکرد را در خود تقویت کردید؟

با دوستانم درایران تماس گرفتم تا برای من سخنرانی های استاد شهید مطهری، دکتر شریعتی و… برایم بفرستند تا اطلاعاتم را بیشتر کنم وچون کارم به صورتی است که باید با ماشین رفت وآمد داشته باشم فرصت بیشتری برای تقویت داده های دینی ام پیدا کردم.

ازبین آیات قرآن کدام آیه بیشتر روی شما اثر گذاشته است؟

همه آیات قرآن اثرگذار و زیبا هستند اما بیشتر از همه بین آیات قرآن سوره احزاب آیه ۳۳(آیه تطهیر) روی من اثر گذاشت وجالب بود.

بزگترین آرزوی شما چیست؟

بزرگترین آرزوی من این است که خداوند ازمن راضی باشد و توبه من را بپذیرد ومن را قبول کند تا بتوانم بنده خوبی برای اوباشم.

در اشعارتان که می خوانید به نظر می آید بیشتر به امام حسین ارادت دارید چرا؟

امام حسین نوه عزیز پیامبراسلام است که توسط دشمنان تکه تکه شد واقعه عظیم کربلا برای همیشه تاریخ ثبت شده که درسی برای همه انسانهاست.

بازخورد اشعاری که تا به حال سرود چگونه بوده است؟

الحمدالله سی.دی ها با استقبال خوبی در کشورهای اروپا وآمریکا روبرو بوده است به خصوص در لوس آنجس که ساکن هستم .

باتوجه به عدم آشنایی این اشعار برای بچه های آنها سخت نیست ؟

نه من با اشعار ساده وقابل فهم برای شناخت اهل بیت و خدا برای آنها استفاده می کنم ریتم خواندنم هم آرام است و یا حتی از اشعار خود بچه ها برای ترانه ها بهره می گیرم برای مثال شعر کربلا را دختر خانم۱۳ ساله پاکستانی که مقیم آمریکا هستند سروده بود و برای من آورد که به صورت ریتم وترانه درآوردم این هم به آنهاانگیزه بیشتری می دهد وهم علاقه مند می سازد.

خاطره ای هم دراین باره دارید؟

مسجدی قرار بود در لوس انجس افتتاح شود و من به دلایلی ایران بودم اما بعد از بازگشت شنیدم بچه های محل برای مراسم بازگشایی به سایت من رفته بودند و یکی از ترانه های من که درباره کربلا بود را دانلود کرده بودند بعد از حفظ در شب مراسم جشن دسته جمعی خوانده بودند دوستان می گفتند جمعیت حاضر با شنیدن شعرگریه می کردند و برنامه معنوی خوبی شده بود. خداروخیلی شکر کردم.

به عنوان یک ایرانی ره یافته به دامن اسلام چه توصیه ای برای جوانان دارید؟

اگر کسی قانون خدا را زیرپاگذاشت به بهترین شکل ممکن او را تشویق به بازگشت به دامان خدا کنید وهرگز ناامید نشوید زیرا کسی که باید ناامید بشود شیطان است نه ما .

منبع: صاحب نیوز

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار