تاریخ انتشار :

سبک زندگی اسلامی

چند حقیقت در مورد حجاب که نیاز است بدانیم

از یازدهم سپتامبر به بعد پوشش رسانه ای منفی علیه مسلمانان باعث آزار و اذیت بیشتر مسلمانان شده است . تحقیقات انگلیسی نشان داده اند که سیاست های دولت منجر به توجه و نظارت ناعادلانه و غیر معقول بر مسلمانان در فرودگاه ها شده . این حوادث باعث قضاوت غلط مردم و نفرت شدید آنان نسبت به مسلمانان شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  مترجم: مینو پورسعیدالمپیک ریو ۲۰۱۶ ثابت کرده است که حجاب نه تنها بستری برای قدرت ورزشی است ، بلکه باعث تزلزل بعضی از قضاوت های غلطی که به صورت سنت درآمده ، می شود. در غرب ، بسیاری از افراد لباس سنتی مسلمانان مانند حجاب را نشانه ظلم می دانند ،  و تصور می کنند مردان زنان را مجبور به رعایت حجاب میکنند. اما این بدفهمی و ساده انگاری است : بسیاری از زنان حجاب را به عنوان نشانه ایمان یا صرفاً به دلیل تمایل خود انتخاب می کنند.

 

 اخیرا بازیکن نوزده ساله ی والیبال دعاو الگوباشی ، تصمیم به رعایت حجاب در بازی مقابل آلمان گرفت ، و این تصمیم او بسیار پر سر و صدا بود و مردم را شوکه کرد. لباس تیم او و همراهش ( نادا میواد) شامل لباس های آستین بلند و شلوار های بلند بود. پوشش آنها تضاد زیادی با پوشش رقابت کننده های آلمانی داشت. اما رسانه ها بر پوشش و حجاب دعاو الگوباشی تاکید کردند و توجه نشان دادند.

الگوباشی و میواد اولین تیمی بودند که به نمایندگی از مصر در والیبال در المپیک حضور داشتند و به گفته الگوباشی ، حجابی که او برای ده سال داشته است “مرا از کارهایی که دوست دارم انجام دهم دور نمی کند “

 

عزم و استعداد ورزشی که الگوباشی از خود به نمایش گذاشت ، قطبی مخالف فرض منفعل بودن و مورد ظلم واقع شدن زنان مسلمان است . بزرگداشت و حمایتی که از حجاب الگوباشی صورت گرفته به صورت مستقیم در تضاد با ممنوعیت استفاده از بورکینی در فرانسه است .( بورکینی نوعی لباس مخصوص شنا که تمام بدن را به جز صورت و کف دست و کف پا را میپوشاند ).

 

امروزه بسیاری از بانوان مسلمانی که حجاب را رعایت کرده و با لباس سنتی خود را میپوشانند با یک نگاه دست و پنجه نرم میکنند. نگاه افرادی که فرض میکنند حجاب نماد و وسیله ای برای کنترل زنان است .در حقیقت چندین واقعیت در مورد حجاب مسلمانان وجود دارد که دیگران باید آن را بشنوند.

 

بسیاری از زنان مسلمان حجاب را راهی برای محافظت از بدن خویش در برابر مردان میدانندو سعی میکنند تا افکار و شخصیت آنان بیشتر از جسم و بدن آنان در برخورد ها و روابط اجتماعی مد نظر قرار گیرد.

 

از یازدهم سپتامبر به بعد پوشش رسانه ای منفی علیه مسلمانان باعث آزار و اذیت بیشتر مسلمانان شده است . تحقیقات انگلیسی نشان داده اند که سیاست های دولت منجر به توجه و نظارت ناعادلانه و غیر معقول بر مسلمانان در فرودگاه ها شده . این حوادث باعث قضاوت غلط مردم و نفرت شدید آنان نسبت به مسلمانان شد.

 

بر خلاف تبلیغات غلط رسانه ها حجاب عاملی برای ترس و وحشت دیگران نیست. گزارشی که اخیرا در مورد آزار و اذیت علیه مسلمانان (آزار و اذیت های ضد مسلمانان ) چاپ شده عنوان میکند که بیش از شصت درصد قربانیان این آزار و اذیت ها بانوان هستند. و ۷۵% از این زنان قربانی را بانوان مسلمان تشکیل میدهند که به رعایت حجاب میپردازند. اکثریت قریب به اتفاق عاملین این آزار و اذیت و حمله ها علیه مسلمانان ، مردان سفید پوست هستند که انگیزه ی آنان کلیشه های غلط و قضاوت نادرست آنان علیه مسلمانان است . بنابراین بیشتر از اینکه حجاب باعث ترس دیگران شود (یا دیگران از افراد باحجاب ترس و وحشت داشته باشند) ، این زنان مسلمان هستند که باید نگران آزار و اذیت و حمله ی افراد ضد مسلمان باشند.

مترجم: مینو پورسعید 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار