تاریخ انتشار :

انتشارات کتاب فردا

انتشار کتاب «درآمدی بر نظریه پولطلا؛ نظام پولی تمدن نوین اسلامی»

کتاب «درآمدی بر نظریه پولطلا؛ نظام پولی تمدن نوین اسلامی» (تألیف دکتر سید محمدحسین متولی امامی و استاد محمدحسن غلامی) توسط انتشارات کتاب فردا به چاپ رسید.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  کتاب «درآمدی بر نظریه پولطلا؛ نظام پولی تمدن نوین اسلامی» (تألیف دکتر سید محمدحسین متولی امامی و استاد محمدحسن غلامی) توسط انتشارات کتاب فردا به چاپ رسید.

این کتاب با پشتوانه ۱۵ سال مطالعه کتاب‌خانه‌ای و میدانی تألیف شده، پیشنهادی برای تغییر نظام پولی در شرایط کنونی جمهوری اسلامی است.

در این کتاب از سویی به بحران پول اعتباری و غیرانسانی‌ بودن تبعات آن در سده اخیر اشاره گردیده و از سوی دیگر، بر ظرفیت‌های تمدنی نظام پولطلا برای برداشتن گام دوم انقلاب اسلامی و حل معیشت مسلمانان در برابر تمدن غربی تأکید شده است.

این اثر، با بررسی فقهی پول اعتباری، این نظام پولی را ناهماهنگ با اهداف و مقاصد شارع ارزیابی کرده و راهبرد خروج از وابستگی جمهوری اسلامی به نظام پولی غرب را پیشنهاد می‌دهد و استقلال اقتصادی و ثبات معیشت مسلمانان را احیای پولطلا در بستر جمهوری اسلامی می‌داند.

مهم‌ترین ویژگی کتاب حاضر نسبت به سایر مکتوبات طرف‌داران پولطلا در جهان اسلام، بیان نظام پولطلا با قرائت شیعه و هم‌چنین ارائه راهکارهای عملی برای تحقق تدریجی آن در شرایط جمهوری اسلامی است.

این کتاب در سه فصل تدوین شده که در فصل اول، به مفاهیم و کلیات بحث اشاره می‌شود. در فصل دوم، بررسی نظریه فقهی پولطلا انجام شده، در فصل سوم، الگوی پولطلا در شرایط جمهوری اسلامی و در فصل چهارم، به ملحقات بحث پرداخته شده است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار