تاریخ انتشار :

آلمان

سرمایه‌گذاری گسترده شرکت‌های آلمانی در صنعت حلال

به گفته یک کارشناس در بازار تجارت حلال، با وجود بحران کرونا، صنعت حلال و اسلامی در سرتاسر جهان با شکست تجاری مواجه نشده و شرکت‌های آلمانی امسال بیش از پیش در صنعت حلال سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از salaamgateway،  در سال ۲۰۲۰، شرکت‌های آلمانی بیشتری در صنایع غذایی، دارویی و آرایشی وابسته به تجارت حلال و اسلامی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و این مسئله باعث شده بازارهای صادراتی حلال با رقابت و نیاز مشتری بیشتری مواجه شود.

گونتر احمد روسناک، بنیانگذار و مدیر عامل سازمان اسناد، مدارک و اطلاعات اسلامی در اتریش، یک مرکز بازرسی مستقل با ۱۵ سال فعالیت، در سخنانی بر تقویت رشد صنعت حلال در آلمان تاکید کرده و اظهار داشت که شیوع ویروس کرونا در سرتاسر جهان، تجارت حلال هنوز در دنیا رو به رشد است. وی به همراه تیمش در ۱۲ گوشه دنیا که دفاتری در آلمان، فرانسه، اتریش و مجارستان دارند، بازار اروپا را پوشش می‌دهند.

روسناک به خبرنگاران گفت: مشاغل ما به شدت تحت تاثیر کرونا قرار گرفته‌اند. با این حال درخواست‌های زیادی به ما ارائه می‌شوند.

وی افزود : من حیرت زده‌ام. من فکر کردم که ما یک شکست تجاری را تجربه خواهیم کرد، اما ظاهرا صادرات حلال تحت تأثیر قرار نگرفته است.

وی براساس آخرین یافته‌های گزارش اقتصاد جهانی داینر استاندارد، با کاهش پیش بینی شده ۰.۲٪ ، بحران کرونا منجر به کاهش قابل توجهی در هزینههای غذایی مسلمانان برای سال ۲۰۲۰ نشده است.

این پیش بینی برای صادرکنندگان آلمانی به اکثر بازارهای مسلمانان یک مزیت است و همچنین به معنای رشد مداوم تجارت برای گواهینامه‌های حلال در این کشور بوده است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار