تاریخ انتشار :

آستان مقدس حسینی

برگزاری نشت مجازی فرهنگ گفت‌وگو از منظر قرآن

آستان مقدس حسینی در ادامه سلسله فعالیت‌های علمی و فرهنگی بین‌المللی خود، نشستی مجازی با موضوع فرهنگ گفت‌وگو از منظر قرآن برگزار کرده است.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   به نقل از وبگاه دارالقرآن آستان حسینی، نشست علمی مجازی «فرهنگ گفت‌وگو و همزیستی مسالمت آمیز از منظر قرآن کریم» به همت دارالقرآن آستان حسینی و با همکاری دانشگاه «وارث الانبیاء(ع)» و دانشگاه دولتی جاکارتا در اندونزی برگزار شد.

«منتظر المنصوری» مسئول مرکز تبلیغ قرآنی دارالقرآن آستان حسینی درباره این نشست گفت: این نشست در ادامه سلسله فعالیت‌های دارالقرآن و با اهتمام به جنبه علمی مسائل قرآنی برگزار شده است.

وی افزود: در این نشست مجازی شماری از اساتید دانشگاه و پژوهشگران این حوزه از جمله دکتر «مازن شریف» از تونس، «طلال الکمالی» از دانشگاه وارث الانبیاء(ص)، «اندی هادیانتو» از دانشگاه دولتی جاکارتا و «شیخ حکیم الهی» از جاکارتا سخنرانی کردند.
 طلال الکمالی، رئیس دانشکده علوم اسلامی دانشگاه وارث الانبیاء درباره این نشست گفت: این نشست از چهار پژوهش در زمینه فرهنگ گفت‌وگو و همزیستی مسالمت‌آمیز تشکیل شده بود. چراکه این موضوع ریشه در معارف اسلامی یعنی قرآن و سنت معصومین(علیهم السلام) دارد و این چیزی است که دین مبین اسلام را از سایر ادیان متمایز می‌سازد.

وی تأکید کرد: هدف از برپایی این نشست، همفکری میان پیروان مذاهب اسلامی برای تقویت و تعمیق فرهنگ‌ گفت‌وگو و پذیرش نظرات مذهبی و دینی دیگران بوده که در قرآن کریم بر آن تأکید شده است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار